Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که ایران همواره از گفت‌وگوها برای حل اختلافات استقبال کرده و به گفت‌وگو دعوت می‌کند ولی در پاسخ به هرگونه اقدام علیه امنیت ملی خود تردید نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران به شبکه قطری الجزیره گفت که بیانیه قدس بین آمریکا و رژیم اسرائیل صرفا بیانیه تکراری بوده و هیچ نتیجه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  امروز یکشنبه گفت: ما از اظهارات مقامات سعودی درباره   اینکه دست دوستی به سمت ایران دراز کرده‌اند، استقبال می‌کنیم و آماده گفت‌وگو و از سرگیری روابط با عربستان هستیم».

خرازی گفت: «ایران و عربستان سعودی دو کشور منطقه‌ای مهم بوده و حل اختلافات بین آن‌ها به تغییرات منطقه ای منجر خواهد شد.»

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران گفت که حرف و حدیث درباره ناتوی خاورمیانه ایده سطحی بوده و عربستان سعودی تأکید کرده است که این ایده مطرح نشده است.

او با ابیان اینکه اسرائیل در مرحله ضعف قرار داده و حمایت‌های بایدن از این رژیم نمی‌تواند آن را در صدر کشورهای قوی قرار دهد، گفت: «هرگونه اقدامی علیه امنیت ملی ما از کشورهای همسایه، مقابل به مثل ایران با این کشورها و پاسخ مستقیم به اسرائیل را در پی خواهد داشت.»

او افزود: «ما تمرین‌های نظامی گسترده‌ای با هدف هدف قرار دادن عمق اسرائیل در صورت حمله به تأسیسات حیاتی و حساس‌مان انجام داده‌ایم».

خرازی با بیان اینکه آمریکا برای حفظ توافق هسته‌ای هیچ تضمینی نداده است، گفت که اگر آژانس بین المللی اتمی منصف و مستقل تعامل کند، حل اختلافات آسان بود.

او تنها راه حل برای بحران‌های منطقه را تشکیل مجمع گفت‌وگوی بین المللی جهت حل سیاسی و امنیتی اختلافات دانست و گفت که قطر در این راستا پیشنهادهای مهمی داده است و ما آمادگی کامل خود را در این راستا اعلام کرده‌ایم.

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران گفت: «ما به آغاز گفت‌ؤگوی بین المللی با حضور کشورهای مهم از جمله عربستان سعودی، ترکیه، مصر و قظر و غیره دعوت می‌کنیم.»

خرازی هرگونه گفت‌وگو بر سر برنامه موشکی و سیاست منطقه ای ایران را رد کرد و گفت که هرگونه گفت‌وگو در این دو مورد یعنی تسلیم شدن.

او در ادامه گفت که سخت است که با آمریکا گفت‌وگوی مستقیمی در سایه تداوم دیوار بلند بی‌اعتمادی و سیاست‌های خصمانه علیه ایران انجام شود.

خرازی در عین حال تاکید که ایران قصدی برای ساخت سلاح هسته ای ندارد

او ادامه داد: «ما میزان غنی سازی اورانیوم خود را از 20 درصد به 60 درصد رسانده‌ایم و به راحتی‌ می‌توان آن را به 90 درصد برسانیم.»

عادل الجبیر: عادی‌سازی روابط با اسرائیل گزینه راهبردی استوزیر خارجه عربستان: دستمان به سوی ایران دراز است/در نشست جده به ناتوی عربی پرداخته نشد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار ایران بین الملل اخبار عربستان سعودی اخبار ایران بین الملل رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است: در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به‌گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده است و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به‌گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته آمریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به‌موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده است که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملاً با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد: عربستان به‌ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه‌حل دودولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

کد خبر 848565 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم