Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه گردشگری مبتنی بر فرهنگ غذایی پیشرانی پویا برای توسعه شهری رشت است، گفت: این امر می‌تواند تاثیرات مضاعفی را در تکمیل زنجیره ارزش گردشگری و صنایع‌ وابسته استان گیلان در این خصوص داشته باشد.

ولی جهانی در همایش نقش رسانه ها در توسعه برندسازی شهر خلاق خوراک رشت، با اشاره به برگزاری نخستین همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق خوراک رشت با تاکید بر محورهایی چون استفاده از فرصت‌های رسانه برای ایجاد و توسعه برند غذاهای بومی و محلی و همچنین نقش گردشگری خلاق خوراک در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغالریال اظهار کرد: کاوش‌های باستان شناسی نشان می‌دهد از هزاران سال قبل بحث خوراک در بین جوامع مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منطقه لیارسنگ بن در دو هزار سال پیش دارای غذاهای گوشتی بوده است، افزود: گردشگری مبتنی بر فرهنگ غذایی پیشرانی پویا برای توسعه شهری رشت است و این امر می‌تواند تاثیرات مضاعفی را در تکمیل زنجیره ارزش گردشگری و صنایع‌ وابسته استان گیلان در این خصوص داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: آداب، سنن و شیوه پخت مربوط به بیش از ۳۰۰ نوع غذای محلی در استان گیلان شناسایی شده و با تلاش معاونت میراث فرهنگی استان گیلان تا کنون شیوه پخت و طبخ ۲۷ مورد از این غذاها در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

جهانی با اشاره به نقش فرهنگ غذایی و تنوع محصولات در نحوه زیست مردم استان گیلان در طول تاریخ گفت: فرهنگ و آداب مربوط به پخت و پز، همواره از جایگاهی خاص در فرهنگ عامه مردم گیلان برخوردار بوده و این امر خود باعث شده تا شهر رشت به نمایندگی از استان گیلان به عنوان ویترینی از متنوع‌ترین غذاها به شبکه شهرهای خلاق سازمان جهانی یونسکو بپیوندد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی میراث فرهنگی روغن خوراکی فرهنگ غذایی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پای تختی هستیم»

«پای تختی هستیم»، عنوان پویشی است که همزمان با ۷ اردیبهشت، روز فرهنگ پهلوانی در پایتخت به اجرا درآمده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پویشی تحت عنوان "پای تختی هستیم" به یاد جهان پهلوان غلامرضا تختی سوژه فضاسازی شهری شد.

این پویش توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر سازه‌های تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

در این پویش از اکران‌های فرهنگی با مضامین پهلوانی همچون: " کباده مرام و معرفت برای هم بکشیم"، "زنگ سر سلامتی به افتخار همدیگه بزنید" و " با کمال میل هوای همدیگه رو داشته باشیم" استفاده شده‌است.

دیگر خبرها

  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • «پای تختی هستیم»
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد