Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ظهر یکشنبه در دومین ویژه برنامه «از تبار قلم» که به منظور تجلیل از سید احمد میرزاده، شاعر، نویسنده و محقق مشهدی که با حضور جمعی دیگر از شاعران و نویسندگان برجسته در مشهد مقدس برگزار شد، یکی از مهمترین ویژگی‌های آثار سید احمد میرزاده را ارادت وی به ساحت اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) عنوان و اظهار کرد: توسل همیشگی ایشان به اهل بیت (ع) در خصوص تبیین افکار و سیره زندگی آنان باعث برداشتن گام‌های مؤثری در این حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند «هرکه با کتاب آرامش یابد، هیچ آرامش را از دست نداده است» و در حدیث دیگری می‌فرمایند «کتاب ها بوستان‌های دانشمندان اند» این نشان از آن است که اگر کتاب منبع آرامش در فرد است، خالق آن نیز به همان اندازه ارزشمند و گرانبها است. به عبارت ساده‌تر نویسنده یک اثر، خالق آرامش برای خواننده اثر است.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره از ویژه برنامه «از تبار قلم»، افزود: یکی از اهداف اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به ویژه در دوره مدیریتی جدید خود حرکت به سمت ایران کتابخوان و تلاش برای ایجاد جامعه‌ای کتابخوان است. ما در مجموعه کتابخانه های عمومی برای پیشرفت و حرکت سریع‌تر در این مسیر ابتدا با دغدغه کتاب را داشته باشیم.

حجت الاسلام سبزیان با تاکید بر این امر که باید از همه افرادی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند، تقدیر شود، اظهار کرد: این باعث افتخار ما است که در آستانه فرا رسیدن عیدسعید غدیرخم، میزبان یکی از جلاله های اهل بیت (ع)، سید احمد میرزاده، شاعر، نویسنده و محقق مشهدی هستیم. نویسنده ای که خالق بالغ بر ۲۴ اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است و همیشه در تلاش بوده است تا با قلم خود درک صحیح و مناسبی از شرایط موجود برای کودکان و نوجوانان به عنوان وفادارترین قشر در هر زمینه‌ای را فراهم سازد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به وجود روحیه لطیف نویسندگان در آثارشان، گفت: سید احمدمیرزاده در جایی گفته است «من کتاب خواندن را به تماشای فیلم، نوشتن را بر صحبت کردن، قدم زدن در طبیعت را به زندگی شهری، کوهنوردی را به فوتبال، صبوری را به شتاب و مادرم را به همه دنیا ترجیح می دهم» و این جلمه به تنهایی سندی مستدل و محکم بر اثبات روحیه لطیف وی است.

ادبیات لایه پنهان رسانه‌های تأثیرگذار جهان است

در این مراسم سید احمدمیرزاده، شاعر، نویسنده و محقق حوزه ادبیات کودک و نوجوان ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: اگر من در زندگی مایه و برکتی دارم تنها در مهر علی (ع) است و دستاویز من در تمامی سختی‌های زندگی توسل به آن حضرت بوده است. همانطور که برگزاری این آئین در چنین روز فرخنده ای را از کرامات ایشان نسبت به خود می دانم.

نویسنده و محقق حوزه ادبیات کودک و نوجوان با بیان اینکه در سنین نوجوانی با سختی‌های فراوان از مشهد به خدمت شاعرانی بزرگی همچون قیصر امین پور، محمدرضا سرشار و … می‌رسیدم، افزود: امروز روی صحبت من با مسئولین فرهنگی از شهر مقدس مشهد است، شهری که در شرق کشور قرار گرفته است و هنرمندان آن بعضاً به دست فراموشی سپرده می‌شوند و لاجرم برای دیدن شدن دست به مهاجرت بزنند.

وی تصریح کرد: مشهد شاهراه، پایگاه و خاستگاه زبان فارسی است. زبانی که حامل تمدن، فرهنگ و آموزه‌های تشیع است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

میرزاده در رابطه با حوزه ادبیات کودک و نوجوان در جامعه، اظهار کرد: دوای هر درد فرهنگی در توجه به حوزه ادبیات کودک و نوجوان است. در واقع ادبیات لایه پنهان رسانه‌های تأثیرگذار جهان است.

کد خبر 5540724

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد مشهد مقدس سید احمد میرزاده کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید غدیر خم حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه عید غدیر 1401 آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی شیوع کرونا عفاف و حجاب سنندج حوزه ادبیات کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی نویسنده و محقق احمد میرزاده سید احمد اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند. مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را‌ است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند. احمد شهریار، شاعر پاکستانی، نیز تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:  

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه‌ بلا مگریز 

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را 

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز 

دوباره معرکه‌ حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟