Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست هیأت معاونت سازمان ملل متحد در امور افغانستان می‌گوید که طالبان برای جلب کمک‌های جامعه جهانی نیاز دارند تا مدارس دخترانه را بازگشایی کنند.   به گزارش شفقنا؛ مارکوس پوتزل، سرپرست هیأت معاونت سازمان ملل متحد در امور افغانستان روز شنبه، ۲۵ تیرماه، در سفرش به ننگرهار گفته است، تا زمانی که دروازه‌های مدارس به‌روی دانش‌آموزان دختر بازگشایی نشود، کمک‌های جهانی به افغانستان ادامه پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته پوتزل، آموزش حق هر فرد است و سازمان ملل متحد انتظار دارد تا طالبان در موضع‌گیری‌شان برای مسدودماندن دروازه‌های مدارس دخترانه تجدید نظر کنند.   پوتزل تأکید کرده است که سازمان ملل متحد در هر حالت دست‌گیر شهروندان افغانستان خواهد بود، اما تحولات سیاسی اخیر سبب عقب‌گرد شده و این باور را به‌وجود آورده است که کمک‌ها به دست نیازمندان نمی‌رسد.   پافشاری طالبان بر مسدودماندن مدارس دخترانه بالاتر از کلاس شش نگرانی‌های زیادی را در سطح افغانستان و جهان به دنبال داشته است. هنوز روشن نیست که طالبان چه زمانی در تصمیم‌شان تجدید نظر خواهند کرد. تماشاخانه ببینید| در آمریکا می‌توانید کله میلیاردرها را بلیسید و گاز بزنید! ببینید| ماجرای عجیب خودکشی زنی که بعد‌ها خیر شد فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مدارس دخترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نشست سران این سازمان بر ادامه تعامل با حکومت طالبان در چارچوب کمک‌های بشردوستانه و گفتگوهای سازنده تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسین ابراهیم طاها» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامینشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاپانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی