Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه در جمع نماز گزاران یکی از مساجد ابرکوه افزود : لذا در مسیر بازگشت رسول خدا (ص) به مدینه در وادی غدیر خم در حالیکه  جمعیت صد هزار نفری پیامبر اکرم (ص) را همراهی می کردند ،  جبرئیل امین از جانب خدا نازل شد و مهمترین پیام الهی را به پیغمبر(ص) ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه در سال دهم هجری و بعد از انجام اعمال و مناسک آخرین حج رسول خدا(ص) بود که این حج بنام حَجَه الوداع نام گرفت  اضافه کرد: بعد از ان رسول خدا (ص) برای همیشه با حج و اعمال و مناسک آن وداع کرد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: حکایت غدیر در فرهنگ اسلامی یکی از اصیل ترین مبانی اعتقادی  ما است که اخبار و روایات آن از طریق شیعه وسنی به صورت متواتر به ما وتمام تشنگان چشمه سار زلال ولایت رسیده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد:  با ادای این تکلیف که رسول خدا به نحو احسن انجام داد تاریخ سعادت بشریت دروادی غدیر رقم خورد و رسول خدا (ص) با حضور خود از همه مسلمانان حاضر برای امیرالمومنین (ع) بیعت گرفت و نقش امامت و ولایت ، به عنوان راز و رمز اعتبار و کمال اسلام ثبت شد.

امام جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به ایام برگزاری مناسک حج خاطر نشان کرد: حج، دل‌ها برای برادری و اخوت میان همه مسلمانان فراهم می کند.

حسینی ادامه داد: امروز برای همگان این حقیقت بسیار بدیهی و روشن است که حج فلسفه سیاسی الهی در قالب اعمال و مناسک عبادی دارد.

وی افزود:  این فرضیه الهی کنگره عظیم و بین المللی جهان اسلام است که در ایّام متبرّکه و مکانی متبرک برگزار می شود.

وی اظهارکرد: حج مسیر اسلام ، مسیر حقیقت و شناخت خداوند است لذا تمام آیات و نشانه های پروردگار در روی زمین زمینه ای برای رسیدن به ذات مقدس حضرت احدیت به شمار می رود.

عملیات بازگشت حجاج یزدی از اول مرداد ماه

جانشین مدیر حج وزیارت استان یزد گفت: امسال مجموعا" هزارو ۷۳۷ زائر، بوسیله هفت سورتی پرواز و در قالب ۱۴ کاروان توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر از این فرودگاه شهید صدوقی یزد برای انجام مناسک حج به شهر مدینه اعزام شدند.

احمد خشنویس هم شامگاه چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج یزدی از اول مرداد ماه آغاز و تا چهارم مردادماه توسط هفت سورتی پرواز به فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد انجام می شود.

جشنواره  خلاقانه باید بیش‌ از پیش تقویت شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش کشور با تأکید بر اینکه جشنواره دانش‌آموزی ابرکوه فراتر از حد یک شهرستان است، گفت: این جشنواره سرشار از نگاه‌های خلاقانه، نوآوری، پژوهش محور و تقویت مهارت‌های مختلف بود که باید بیش‌ از پیش تقویت شود.

محمدمهدی کاظمی در حاشیه بازدید از جشنواره تابستانی دانش‌آموزی شهرستان ابرکوه و در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: این جشنواره و نمایشگاه حاکی از روحیه خلاقیت و نوآوری در بین دانش آموزان به خصوص دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم است.

وی تصریح کرد: چنین دستاوردهایی که در این نمایشگاه عرضه شده، نشان می‌دهد ما در نظام آموزشی که برگرفته از سند تحول بنیادین است باید به‌غیر از مباحث درسی، ساعت‌های مختلف تربیتی را در بین دانش آموزان پرورش دهیم و آنان را در موضوعات مختلف تقویت کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هوشمندانه، روحیه خلاقیت، نوآوری و تفکر طراحی که مهم‌ترین موضوع برای آینده دانش آموزان است را تقویت کنیم.

وی با بیان این که چنین جشنواره‌ای در سطح شهرستان دور از انتظار بود، یاد آور شد: باید به چنین نگاه‌های خلاقانه‌ای با محوریت مهارت و پژوهش گری، نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: طی سال‌های اخیر که بحث کنکور تأثیرات خود را در نظام آموزشی گذاشته است، هر چه رویدادهای این‌چنینی برای دانش آموزان بیشتر برگزار شود و از فضای صرف آموزشی و کنکور فاصله بگیرند، می‌توان مهارت‌های مختلف زندگی را به آنان آموزش داد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ وپرورش هدف نظام آموزشی را تربیت شهروندان خوب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فراگیری مهارت‌های مختلف برای دانش آموزان ضرورت دارد در زندگی آنان نقش‌آفرین است، باید دانش آموزان را در موضوعات مختلف برای زندگی آینده تربیت کنیم.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم سازمان حج و زیارت بنیاد غدیر ابرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم سازمان حج و زیارت بنیاد غدیر عید سعید غدیرخم سازمان حج و زیارت بنیاد غدیر ابرکوه دانش آموزان رسول خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه با اشاره به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد (ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایت امام سجاد (ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هر جا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقا معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقا خود سعی کنید برای ارتقا علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هر آنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

کد خبر 6090296

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور