Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید مهدی خدمت بین دانا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان در سالن اجتماعات خزائلی با بیان اینکه سلامت روان و جسم یکی از پایه‌های اصلی جامعه سالم و پویا است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی از سال ۵۹ با هدف نگهداری از معلولان تأسیس شد، اما با توجه به‌مواجهه جامعه با آسیب‌های اجتماعی، هم حمایت از آسیب دیدگان و هم پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مراکز تحت مجموعه بهزیستی استان به بخش خصوصی و خیریه‌ها واگذارشده، افزود: این مجموعه‌ها در قالب مددکاران، روانشناسان و بهورزان در مراکز بهزیستی به جامعه هدف خدمت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان از تخصیص وام بلاعوض ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن به خانواده‌های دو معلول به بالا خبر داد و بیان کرد: در هفته بهزیستی امسال و به‌صورت هم‌زمان با کشور ۷۳ مسکن مددجویی بهزیستی در گیلان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

خدمت بین دانا با بیان اینکه تاکنون سه هزار متقاضی تحت پوشش بهزیستی گیلان در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: علاوه بر آن، متقاضیان مسکن‌های خودمالکی نیز به بنیاد مسکن معرفی خواهند شد.

وی به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در گیلان از سال ۸۸ نیز اشاره کرد و افزود: در کلیه شهرستان‌ها به‌جز سیاهکل اورژانس اجتماعی (۱۲۳) راه‌اندازی شده و تا پایان سال در این شهرستان نیز آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان از رایگان بودن مهارت‌آموزی برای توان‌خواهان بهزیستی در استان خبر داد و تصریح کرد: این مددجویان پس از دریافت گواهی مهارت از فنی و حرفه‌ای می‌توانند از تسهیلات یک‌صد میلیون تومانی با سود چهار درصد بهره‌مند شوند.

وی از مداخله اورژانس اجتماعی در موارد کودک‌آزاری و خشونت خانگی خبر داد و بیان کرد: تیم تخصصی روانشناسی و مددکاری اقدام به دریافت اطلاعات اولیه و تشخیص مورد می‌کند.

خدمت بین دانا با اشاره به فعالیت ۱۰۳ مرکز توان‌بخشی، مراقبتی، شبانه‌روزی، روزانه، اتیسم و حرفه‌آموزی در گیلان، گفت: 6 مرکز اعصاب و روان با مجوز بهزیستی در سطح استان فعال است.

وی همچنین از افزایش مستمری مددجویان تحت پوشان از ۳۵۰ هزار تومان به ۴۲۰ هزار تومان گفت: درمجموع ۳۷ هزار پرونده مستمری‌بگیری در استان داریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، طلاق و خودکشی را ازجمله آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده در گیلان دانست و افزود: رسیدگی به کودکان کار از طریق سامانکده های شهرداری‌ها در حال انجام شدن است و در کنار آن آموزش مهارت‌های زندگی را برای این کودکان در دستور کار داریم.

وی همچنین از تشکیل ۸۰۰ پرونده متقاضی فرزندخواندگی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: خانواده‌های متقاضی باید به سامانه بهزیستی کشور مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دانا بهزیستی گیلان طلاق خودکشی آسیب های اجتماعی گیلان بهزیستی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی