Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در جریان یک نشست مقامات این کشور بیان داشت: در شش ماه گذشته از سال جاری اصلاحاتی در حوزه نظامی به اجرا در آمد. اصلاحات ساختاری و اصلاحات در حوزه آموزش نظامی اجرا شده و گامهایی جدی در ارتباط با برگزاری مانورهای نظامی اتخاذ شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری ترند جمهوری آذربایجان، او ادامه داد: در این راستا واحدهای مسلح جدیدی تشکیل شده، قراردادهای جدیدی امضا شده و در ادامه تجهیزات، تسلیحات و مهمات تامین شده و همچنان تامین خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اف تاکید کرد: ما به کارمان در حوزه تقویت ارتش ادامه خواهیم داد. بخشی از برنامه فرصتهای اقتصادی و مالی ما که در سال جاری میلادی افزایش یافته، هدفش دقیقا پیشبرد این مسائل است.

وی افزود: بودجه دولتی افزوده شده، انطباقاتی صورت گرفته و هزینه‌های ارتش به میزان چشمیری افزایش یافته است. چرا؟ دلایلی برای این امر هست. ما به هنگام تایید بودجه نظامی سال جاری میلادی بودجه مربوط به سال گذشته را بررسی کردیم. ما ابتدا آن را کافی تلقی کردیم با این حال به سبب این مسائلی که من ذکر کردم و دیگر مسائلی که ذکر نکرده‌ام احساس کردیم بودجه ارتش باید افزایش یابد. این افزایش مشخصا در بخش تامین تسلیحات با توانمندی‌های پیشرفته صرف می‌شود.

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: ما همچنین تشخیص دادیم که نیاز به امضای قراردادهای جدیدی هست. امسال و در زمان اجرای انطباق، بودجه نظامی ما با هدف به دست آوردن مدرن‌ترین تجهیزات نظامی و تسلیحات افزایش یافت. ما آن را تا میزانی که لازم باشد افزایش خواهیم داد چون می‌دانیم جنگ چیست، می‌دانیم اشغالگری چیست و ما همچنین میدانیم تهدید چیست. ما باید آماده تامین حقوقمان در هر زمانی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: الهام علی اف بودجه جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها