Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:20:57 GMT

۵۴ درصد خانه‌های روستایی تهران مقاوم است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۶۲۱۲

۵۴ درصد خانه‌های روستایی تهران مقاوم است

بر اساس آماری که بنیاد مسکن استان تهران ارایه کرده ۵۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان از مقاومت لازم برخوردار است و بنیاد آمادگی دارد تا طرح ایمن‌سازی روستاهای در معرض سوانح را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، با توجه به آماری که اواخر سال ۱۳۹۸ اعلام شد، حدود ۵۹ درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان تهران در قالب بافت فرسوده نیاز به نوسازی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون مطابق آماری که معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران اعلام کرده این رقم به ۴۶ درصد رسیده و در واقع ۵۴ درصد واحدها از مقاومت لازم در برابر سوانح و حوادث برخوردارند.

علی خوئینی - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران درخصوص اجرای طرح‌های هادی و بهسازی محیط روستاهای استان و همچنین سایر اقدامات آن بنیاد در حوزه عمرانی اعلام کرد: در استان تهران ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که ۴۶ درصد از آنها نیازمند مقاوسازی بوده و ۵۴ درصد از مقاومت لازم برخوردار هستند.

وی درباره خصوص تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای استان تهران اعلام کرد: از مجموع ۵۳۰ آبادی بالای ۲۰ خانوار ۴۹۷ روستا واجد شرایط تهیه طرح بودند که برای تمامی آنها طرح تهیه شده است و از این تعداد در ۳۹۲ روستا حداقل یک فاز طرح هادی و بهسازی معابر اجرا شده است.

خوئینی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح سند توسعه اشتغال روستاهای استان تهیه و در شورای توسعه استان به تصویب رسید. همچنین طرح شناسایی روستاهای در معرض سوانح نیز تهیه و در شورای استان به تصویب رسید که آمادگی لازم برای ایمن‌سازی چنانچه تخصیص اعتبار انجام شود، وجود دارد.

از سوی دیگر بنا به گفته مسئولان بنیاد مسکن، مدتی است که نوسازی واحدهای مسکونی روستایی دچار وقفه شده است. از آبان ماه سال گذشته سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است. نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد است که سازمان برنامه و بودجه می‌بایست مابه‌التفاوت این رقم تا ۱۸ درصد را تضمین کند؛ هنوز این ضمانت‌نامه ارایه نشده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران اشتغال مسکن معاون وزارت راه و شهرسازی روستاهای استان استان تهران بنیاد مسکن ۵۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

برهمین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
به گزارش مهر، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900902

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند