Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک کارشناس مذهبی گفت: درست است که خودکشی حرام و گناه کبیره است و کسی‌که خودکشی می‌کند قاعدتاً حساب و کتاب سختی خواهد داشت، اما ممنوعیت برگزاری مجلس ترحیم برای چنین فردی نه با عقل می‌سازد نه با حکم دینی و نه با اخلاق ایرانی.

روز گذشته خبر ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم در بهشت فاطمیه(س) خوانسار برای افرادی که خودکشی کرده‌اند رسانه‌ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی احمدی، شهردار خوانسار در بخشی از نامه به مسئول خدمات شهری این شهرستان نوشته است: «از تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۱ برگزاری هرگونه مراسم ترحیم در بهشت فاطمیه (س) برای متوفیانی که به دلیل خودکشی فوت نموده‌اند، ممنوع است.»

اما این مسئله سبب واکنش بسیاری شد، درهمین‌باره حجت‌الاسلام علی سرلک، کارشناس مذهبی به خبرآنلاین می‌گوید: «اگر این مسئله واقعاً در خوانسار رخ داده باید بگوییم که جاهلانه‌ترین حرف ممکن است، درست است که خودکشی حرام و گناه کبیره است و کسی‌که خودکشی می‌کند قاعدتاً حساب و کتاب سختی خواهد داشت، اما ممنوعیت برگزاری مجلس ترحیم برای چنین فردی نه با عقل می‌سازد نه با حکم دینی و نه با اخلاق ایرانی.»

او ادامه می‌دهد: «خانواده کسانی‌که خودکشی کرده‌اند در رنج مضاعف هستند، چنین اقداماتی بیشتر تنبیه خانواده و افزایش ناراحتی و غصه آن‌ها است. این تصمیم شبیه بنزین ریختن بر روی آتش است، چنین تصمیم‌هایی به دلیل نا آگاهی از روال دین است، این اقدامات از منش روا داری و تسلیت گفتن به بازمانده‌ها به دور است. به همین خاطر امیدوارم چنین تصمیمی به سرعت لغو شود.»

حجت‌الاسلام سرلک بیان می‌کند: «احمدالله در کشور، در استان اصفهان و به‌خصوص در شهر عالِم خیز خوانسار که پر از معنویت و هیأت‌های مذهبی است، مگر پدیده خودکشی چقدر رواج دارد که چنین تصمیم اشتباهی را گرفته‌اند، با چنین تصمیمی به دنبال اثبات چه چیزی هستند، خودکشی حتما گناه کبیره است و کسی که این کار را انجام دهد اشتباه کرده، اما ما که خبر نداریم، شاید آن فرد به خاطر خوبی‌های دیگر مورد بخشش قرار بگیرد، ضمن اینکه ما به عنوان کسانی‌که در قبال مصیبت زدگان وظایفی داریم باید آن‌ها را آرام کنیم نه این‌که نمک به زخم‌شان بپاشیم.»

او در پایان اظهار می‌کند: «امیدوارم هرکسی که این تصمیم غلط را گرفته به سرعت اصلاح کند و بیشتر از این با مفاهیم دینی و اجتماعی برخورد سبک سرانه و هیجانی نکنند.»

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خودکشی مراسم ترحیم حجت الاسلام سرلک ممنوعیت برگزاری چنین تصمیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی حضور یافتند.

در این مراسم سیداحمد خمینی پسر سیدحسن خمینی و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی(س) نیز حضور داشتند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900096

دیگر خبرها

  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول