Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طرح جدید دارویار و افزایش قیمت داروها، نه تنها پرداختی از جیب بیماران را افزایش نخواهد داد، بلکه در مواردی این پرداختی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دکتر رضا گنجی در حاشیه نشست ویژه مدیران شبکههای بهداشت و درمان و روسای بیمارستانهای دانشگاهی در خصوص تشریح طرح دارویار که امروز یکشنبه 26 تیرماه برگزار شد، با اشاره به اینکه ضمن اجرای این طرح بیماران خاص و کسانی که شیمی درمانی می‌کنند به هیچ عنوان متضرر نخواهند شد، اظهار کرد: در این طرح به آن دسته از بیماران ویژه نگاه شده و پرداختی از جیب آنها به شدت کاهش خواهد یافت؛ همچنین بیماران خاص و شیمی درمانی با مراجعه به معاونت غذا و داروی دانشگاه می‌توانند تخفیف دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ملاک تعیین قیمت دارو سامانه تیتک(TTAC) است، گفت: تمام مردم می‌توانند نرم افزار این سامانه را از طریق اینترنت دانلود کنند، قیمت داروها رو روی گوشی تلفن خود مشاهده کرده و با نسخه مربوطه مطابقت دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با اجرای طرح جدید دارویار و با افزایش قیمت داروها، به هیچ عنوان پرداختی از جیب بیمار تغییر نخواهد کرد.

گنجی بیان کرد: این طرح زمانی برای مردم سود ده خواهد شد که با نسخه خود به داروخانه مراجعه کرده و از یارانه دارو استفاده نمایند، چرا که درست است دارو گران شده اما نه برای داروهایی که در نسخه نوشته می‌شوند، به عبارتی اگر بیمار با نسخه به داروخانه مراجعه کند، دارو را با همان قیمت قبل از اجرای طرح دریافت خواهد کرد.

او به یکی از مزیت‌های خوب طرح دارویار اشاره و اضافه کرد: با افزایش قیمت دارو و واقعی شدن نرخ، از قاچاق معکوس دارو و یارانه پنهانی که به دلالان و قاچاقچیان تعلق می‌گرفت، جلوگیری خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان افزود: در کل این اطمینان خاطر به مردم داده می‌شود که با افزایش قیمت دارو نه تنها پرداختی از جیب آنها افزایش نخواهد یافت، بلکه در مواردی این پرداختی کاهش پیدا خواهد کرد./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اهواز مدیران شبکه بهداشت درمان بیمارستان دانشگاهی طرح دارویار بیماران خاص شیمی درمانی معاونت غذا داروی دانشگاه تخفیف قیمت سامانه تیتک TTAC نرم افزار اینترنت دانلود تلفن نسخه بیمار مردم داروخانه نرخ قاچاق معکوس یارانه دلالان قاچاقچیان جیب وزارت بهداشت سامانه داروخانه بیمار بیماران خاص قاچاق دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شیمی درمانی برنا خوزستان دولت سیزدهم طرح دارویار یارانه دارو دلالان دارو غذا و داروی دانشگاه افزایش قیمت دارو پرداختی از جیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند

نورالدین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح روز بیماری‌های خاص از افزایش بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر در سال ۱۴۰۳ از ۷ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.

وی اظهار داشت: ۱۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه بار مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی ۶۱ هزار بار بوده است، گفت: از ابتدای آغاز طرح تاکنون بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی افزود: ۱۰۷ بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق هستند.

کد خبر 6100083

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • انتقاد شدید فاطمه هاشمی از وزارت بهداشت
  • ۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳