Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، فتالات‌ها، مواد شیمیایی که معمولاً برای تقویت پلاستیک‌ها استفاده می‌شوند، در میلیون‌ها محصولی که مردم هر روز از آن استفاده می‌کنند وجود دارد، اما یک تحلیل جدید ارتباط آنها را با خطر بالاتر زایمان زودرس تأیید می‌کند.

بزرگترین مطالعه تا به امروز در مورد این موضوع، داده‌های بیش از ۶۰۰۰ زن باردار در ایالات متحده را برای درک بهتر ارتباط بین قرار گرفتن در معرض فتالات و بارداری مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داد زنانی که غلظت فتالات در ادرارشان بالاتر بود، بیشتر احتمال دارد نوزادان نارس به دنیا بیاورند. طبق تعریف، نوزادان نارس سه هفته یا بیشتر قبل از موعد مقرر به دنیا می آیند.

«کلی فرگوسن»، نویسنده ارشد این مطالعه از مؤسسه ملی علوم سلامت زیست محیطی آمریکا، می‌گوید: «زایمان زودرس می‌تواند هم برای نوزاد و هم برای مادر خطرناک باشد، بنابراین شناسایی عوامل خطری که می‌توانند از آن جلوگیری کنند، مهم است.»

این مطالعه ۱۱ فتالات مختلف موجود در زنان باردار را مورد بررسی قرار داد و پی برد که چهار مورد از آنها با ۱۴ تا ۱۶ درصد احتمال بیشتر تولد نوزاد نارس مرتبط است. بیشترین ارتباط مربوط به تماس با فتالاتی بود که معمولاً در لاک ناخن و سایر لوازم آرایش یافت می‌شود.

به گفته فرگوسن، «برای مردم دشوار است که قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی را در زندگی روزمره به طور کامل حذف کنند، اما نتایج ما نشان می‌دهد که حتی کاهش‌های کوچک در یک جمعیت بزرگ می‌تواند تأثیرات مثبتی بر مادران و فرزندان آنها داشته باشد.»

به گفته محققان، کاهش سطح قرار گرفتن در معرض فتالات‌ها تا ۵۰ درصد، می‌تواند به طور متوسط ۱۲ درصد از زایمان زودرس جلوگیری کند. این مداخلات بر تغییرات خاصی مانند انتخاب محصولات مراقبت شخصی بدون فتالات، کاهش تعداد فتالات‌ها در محصولات توسط شرکت‌ها یا تغییر مقررات قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی، متمرکز بود.

در این بین، محققان پیشنهاد کردند از مصرف غذاهای فرآوری شده یا غذاهای بسته بندی شده در پلاستیک خودداری کنند و به جای آن غذاهای تازه و خانگی را انتخاب کنند. آنها همچنین توصیه کردند محصولات بدون عطر را انتخاب کنید که دارای فتالات کمتری هستند.

کد خبر 5540783

منبع: مهر

کلیدواژه: مواد شیمیایی لوازم آرایشی زایمان ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کووید 19 شهدای سلامت شیوع کرونا دارو واکسیناسیون بهرام عین اللهی اهدای خون مصرف نمک کووید 19 واکسیناسیون کرونا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه!

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • فیلم| سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه!
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید