Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: تمام اموال و دارایی‌ دستگاه‌های مختلف باید طبق همه ماده‌های قانونی زیرپوشش بیمه‌ای قرار بگیرند و برنامه‌ای در راستای کاهش خطر، تقویت ظرفیت‌ها و آموزش نیروهای مدیریت بحران در حوزه اصول ایمنی طراحی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان بر لزوم آمادگی استان برای مبارزه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: استان اصفهان جزو مناطقی است که امکان بروز انواع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در آن وجود دارد و متناسب با این شرایط باید آمادگی لازم برای مقابله با این حوادث را داشته‌ باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر با در نظر گرفتن اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در کشور رخ داده‌ است، باید این موضوع به صورت ویژه و جدی پیگیری شود تا از بروز مشکلات و مسائل جدی برای مردم ممانعت به عمل آید.

وی افزود: برخی از کشورها در دنیا ادعای ابرقدرتی دارند، اما توانمندی و کارآمدی لازم در کنترل بحران‌ها را ندارند و در بلند مدت مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کنند که مدت‌ها دامن‌گیر آنهاست و امکان زندگی را از آن‌ها می‌گیرد. حضور موثر در عرصه‌های بحران یکی از مهم‌ترین مواردی است که کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد؛ در حوادث و بحران‌های مختلفی که کشور رخ داده، مدیریت ستاد بحران، مردم و دستگاه‌های مختلف با حضورشان به نحو مطلوبی تصویری از خدمت‌رسانی را ترسیم کرده‌اند و باید این بضاعت را بالا ببریم تا در شرایط بحرانی بتوانیم به نحوه مطلوبی از آن استفاده کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه جلسات ستاد بحران،  پایه هماهنگی‌های مدیریت بحران است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف باید مسائل حوزه مدیریت بحران را جدی بگیرند و موارد قانونی لحاظ شده در مدیریت بحران را به عنوان راهبردهای اساسی مدیریت این بخش در نظر گرفته و بر اساس آن آمادگی‌های لازم را ایجاد کنند تا هماهنگی و هم‌افزایی مورد نیاز حاصل شود.

وی مانورهای دستگاه‌های مختلف برای کسب آمادگی لازم در مدیریت بحران امر مفیدی دانسته و متذکر شد: یکی از اقدامات موثر در زمینه کسب آمادگی لازم برای مدیریت بحران در حوادث مختلف، مانورهایی هستند که به صورت اتفاقی به دستگاه‌های مختلف اعلام بحران می‌کنند و از  آنها می‌خواهند که با نیروها و ظرفیت‌های خود حضور پیدا کنند. این اتفاق نشان می‌دهد دستگاه‌ها بضاعت و آمادگی مناسبی را در خود به وجود آورده‌اند و می‌توانند در حداقل زمان ممکن با ظرفیت‌های خود برای مدیریت بحران حاضر شده  و خطر اعلام شده را مدیریت و پشتیبانی کنند. کلیه دستگاه‌ها موظف هستند  که موارد قانونی خواسته شده را رعایت کنند ‌و بودجه مورد نیاز برای تهیه امکانات و تجهیزات امدادی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تجهیزات را پیش‌بینی کرده و  پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

مرتضوی در ادامه گفت: بسیاری از  ظرفیت‌های پیش‌بینی شده به رفع نارسایی‌های استان کمک می‌کند؛ بسیاری از عقب‌افتادگی‌هایی استان در حوزه‌های مختلف بحران، به دلیل رویکرد مدیریتی ماست؛ دستگاهای مختلف نسبت به حوزه تکالیف و وظایف‌شان، شناسایی درست و پیگیری لازم را در قالب برنامه انجام نمی‌دهند و بودجه‌ مورد نیاز در استان جمع نمی‌شود.

وی افزود: همه دستگاه‌های مختلف موظف هستند که برای مقابله با بحران‌های گوناگون آماده شوند و با تقویت امکانات و تجهیزات، برگزاری مانورهای مختلف آموزش نیروی انسانی سطح مدیریت‌شان را در مقابله با حوادث ارتقا بخشند و  در این راستا باید مانوری فراگیر طراحی شود که در استان با امکانات و استعداد دستگاه‌ها انجام شود.

استاندار در پایان متذکر شد:  تمام اموال و دارایی‌ دستگاه‌های مختلف باید طبق همه ماده‌های قانونی زیرپوشش بیمه‌ای قرار بگیرند و برنامه‌ای در راستای کاهش خطر،  تقویت ظرفیت‌ها و آموزش نیروهای مدیریت بحران در حوزه اصول ایمنی طراحی کنند. علاوه بر این دستگاه‌ها باید مخاطرات محتمل در مسیر را شناسایی کرده و برای مقابله با  آن برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/170/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه های مختلف مدیریت بحران دستگاه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی