Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام با سعادت عید غدیر مراسم رونمایی از کتاب تازه منتشر شده «دشنام» روز شنبه (۲۵ تیر) در دفتر مرکزی انتشارات کتاب جمکران برگزار شد.

کتاب «دشنام»، نوشته «سیدمحسن امامیان»، روایت‌هایی از تلاش‌های امویان برای حذف یاد و نام امام علی (ع) است.

از آنجا که معاویه انسان بسیار زیرکی بود که از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف خود، استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از راه‌های مختلفی؛ مانند جعل حدیث، عمل ظاهری به اسلام و… توانست مردم را با خود و علیه مخالفانش همراه سازد. یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغی او استفاده از سب و لعن بود. بنابر نقل‌های متعدد تاریخی، حکمرانان او در میان عموم و نمازهای جمعه امام علی (ع) را لعن می‌کردند. این سنت را معاویه بنا نهاد و عمر بن عبدالعزیز بعد از ۶۰ سال به فرمانداران خود دستور داد این سنت را ترک کرده و هرگز امام علی (ع) را لعن نکنند. این واقعه تاریخی دستمایه رمان جدید آقای سید محسن امامیان به اسم دشنام قرارگرفته.

در این رمان امیرزاده‌ای به نام زید همراه با فرستاده معاویه می‌شود و سفری را آغاز می‌کند، در این سفر زید متوجه می‌شود فرستاده اسامی افرادی را که قرار است به جرم دشنام ندادن به امام علی (ع) مجازات شوند و به قتل برسند به همراه دارد. زید که گرایشات علوی دارد می‌خواهد این نامه را به دست بیاورد و از بین ببرد، اما فرستاده خلیفه متوجه می‌شود و زید به دردسر می‌افتد و تازه این آغاز ماجراست.

این مراسم با شعرخوانی آئینی خانم «سیده کبری حسینی بلخی» در مدح امیرالمؤمنین و واقعه غدیر آغاز شد و پس از آن «سیدمحسن امامیان» نویسنده کتاب از چگونگی نوشتن چنین کتاب و سوژه‌ای گفت.

امامیان گفت: به درخواست مؤسسه بعثت مبنی بر داستانی نوشتن مفاهیم کتابی چون دشمن شدید منابعی در این زمینه در اختیارم قرار دادند که بر مبنای آن کتاب «سنگی که سهم من شد» را نوشتم و در همان بین با فصلی مواجه شدم مبنی بر دسیسه‌های معاویه برای حذف نام و یاد امیرالمؤمنین و از همانجا ایده کتاب «دشنام» را به دست آوردم. سوژه‌ای که اگر می‌خواستم در همان کتاب بیاورم حیف می‌شد و لازم بود جداگانه نوشته شود. کتابی که سختی‌های خاص خود را داشت.

کتاب «اربعین طوبی» و کتابی درباره سردار جانباز محمدرضا زنجانی از جمله دیگر کارهای امامیان در نشر جمکران است.

در ادامه محمدعلی رکنی گفت: این کتاب موضوعی را انتخاب کرده که ما به راحتی از کنار آن رد شدیم. غافل از اینکه چه جو سیاسی و فرهنگی بر جامعه آن روز حاکم بوده که چنین اتفاقی رخ داده که عده‌ای به امیرالمؤمنین دشنام می‌داده‌اند.

وی ویژگی دیگر کتاب را فرم و زبان و فضاسازی مناسب آن دانست که توانسته مخاطب را همراه خود به سفری در دل تاریخ ببرد و تماشاگر اتفاقات آن دوران باشد. چیزی که عامل جذاب شدن موضوعات تاریخی است بردن مخاطب به حس و حال و فضای تاریخ است.

رکنی از دیگر جذابیت‌های کتاب را قصه خوب آن دانست. کتابی چندصدایی که به روایت از زبان شخصیت‌های متفاوت و نگاه‌های متفاوت پرداخته است.

پس از آن برشی از کتاب با صدای آقای سلیمانی خوانده شد و سایر مهمانان چون آقای احمد مدقق، مسلم ناصری، مجید ملامحمدی، علی باباجانی، مهدی شریفی، فاطمه دولتی و دیگر اساتید به نقد و بررسی از اثر پرداختند.

این مراسم با امضای تابلو اثر توسط مهمانان به پایان رسید.

رمان «دشنام» به قلم «سید محسن امامیان» در ۱۵۰ صفحه و به قیمت ۵۸ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 5540768 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات کتاب جمکران کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب عید غدیر خم معرفی کتاب عید غدیر خم حوزه هنری کتاب و کتابخوانی یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر ترجمه نقد کتاب ادبیات کودک و نوجوان مد و لباس شعرخوانی محمد مهدی اسماعیلی انتشارات سوره مهر شعر آئینی امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد

عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از جمله شاخص های مهم شیعه گری است که در ایران اسلامی همواره ساری و جاری بوده است. به همین منظور اساتید و علمای بزرگ در حوزه های مختلف علوم عقلی و نقلی سعی داشته‌اند این محبت و عشق خود به معصومین علیهم السلام  را ابراز کرده و به ساحت ایشان ادای احترام کنند.

استاد فاطمه اعتمادی رحمة الله علیها از جمله اساتید فقید حوزه بود که سالها عمر با برکت خود را صرف بیان فضائل و بیانات آن مواضع رسالت و خزائن علوم نمود.

در کتاب عشق برتر، با تلاش جمعی از پژوهشگران مدرسه علمیه فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها توس (پژوهش سرای برهان) سعی شده است بخشی از بیانات آن عالمه فاضله را که با موضوع محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام ایراد شده است جمع آوری کرده و بدین وسیله گامی در جهت انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های آینده برداشته شود.

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود