Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:31:17 GMT

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۵۸۶

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار اعضای دفتر شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با وی، اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از مهمترین نهادهای حکومتی به شمار می‌رود که اگر این شورا در کنار مجلس نباشد موجب عدم اعتبار مجلس و مصوبات آن می‌شود چون باید عدم مغایرت با قانون اساسی و موازین شرعی بررسی شود تا صورت قانونی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و از طرفی مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان است و علاوه بر آن نقش برجسته ای در نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: عملکرد و تصمیمات شورای نگهبان برای حفظ منافع کشور و مردم است چون مردم هم نماینده‌ای را می‌خواهند که منافع ملی را حفظ کند و به طور کلی امین باشد.

وی یادآور شد: وقتی مسائل به وسیله رسانه‌ها اعلام شود مردم درک می‌کنند که شورای نگهبان به دنبال منافع مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به حکم قانون اساسی و امام راحل برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی تأسیس شده است.

وی افزود: در کل دنیا تشکیلاتی مشابه شورای نگهبان در کنار مجلس وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اعتماد مردم به شورای نگهبان گفت: جلب اعتماد مردم در واقع سرمایه عظیم و اصلی شورای نگهبان است.

وی اظهار کرد: مجموعه نظارتی شورای نگهبان ویژگی‌های مخصوص خود را دارد به همین دلیل از سایر مجموعه‌ها متمایز است چون عوامل نظارتی این نهاد انقلابی با انگیزه‌های کاملاً خالص و پاک در خدمت نظام و کشور هستند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان در اصل وابستگی که نسبت به این نهاد دارند اصل وابستگی وجدانی و انگیزشی است که باید این انگیزه‌ها را حفظ و پاسداری کنیم.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: باید در این ایام یاد و نام امام عظیم الشأن انقلاب را گرامی بداریم و به روح ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی درود بفرستیم اگر امام نبود دغدغه‌های شرعی و قانونی جایی در کشور نداشت.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در واقع حقوق آحاد مردم در قانون اساسی مورد شناسایی قرار گرفت و به طریقی صیانت از آنها مشخص شد.

وی یادآور شد: شورای نگهبان به عنوان دادرس اساسی ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است.

وی با اشاره به این ویژگی‌های شورای نگهبان گفت: همواره شورای نگهبان از جانب دشمن مورد حمله و هجمه قرار داشته است مسلم است مجموعه‌ای که دغدغه دینی و قانونی دارد برای تمدنی دین ستیز مثل غرب غیر قابل تحمل است.

وی همچنین به نقش غیر قابل انکار شورای نگهبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: همان طور که شورای نگهبان نقش نظارتی در انتخابات دارد باید در ایجاد شور و انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات نیز در کنار مصالح نظام باید انجام دهد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: همدلی و هم افزایی خوبی در استان وجود دارد که به خصوص این همدلی و هم افزایی در ایام انتخابات بیشتر به چشم می‌خورد.

صمد عزیزی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبری در خصوص انقلاب اسلامی و انقلابیون، گفت: این نظام بر مبنای معرفت اسلامی شکل گرفته و نمی‌تواند مبنای لیبرالیسمی، سکولاریسیمی، سوسیالیسمی یا کمونیستی داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت در قالب نظام سیاسی بنیان نهاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۴۲ سال گذشته شورای نگهبان به عنوان نهاد مهم و اثرگذار تأثیر و نقش خود را ایفا کرده و مردم سالارانه در تثبیت نظام نقش آفرین بوده است.

عزیزی همچنین تاکید کرد: در راه شهدایی که برای تنومند شدن درخت قدرتمند انقلاب تلاش کردند و آن را با خون خود آبیاری کردند ثابت قدم هستیم.

کد خبر 5540885

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان تبریز کرمانشاه عید غدیر خم بوشهر عید غدیر 1401 ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا حجاب و عفاف خراسان رضوی شورای نگهبان ایلام شورای نگهبان شورای نگهبان قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

شورای ائتلاف معتقد است در نهایت این تشخیص مردم و رأی مردم است که نمایندگان ملت را در مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد کرد و آنچه ما بر آن اصرار داریم این است که رأی‌دهندگان با ملاحظه و مطالعه سوابق انقلابی و علمی و اجرایی نامزدهای شورا و مقایسه آن با دیگر نامزدها، به صالح‌ترین و مناسب‌ترین فرد رأی دهند.

بر این اساس کاندیداهای مورد حمایت و وثوق جبهه انقلاب مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

مطابق این خبر، فهرست ۱۶ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهر تهران برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز بدین شرح است:

کد خبر 6098211 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!