Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@14:35:13 GMT

ایجاد پارک موسیقی در سنندج

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۹۳۴۴

شهردار سنندج با تاکید بر اینکه معتقدیم رویدادهای فرهنگی باید پشتوانه علمی و اکادمیک داشته باشند، گفت: در همین راستا تدوین دانشنامه موسیقی را با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه کردستان در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سیدانور رشیدی در جلسه هماهنگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه کردستان و شهرداری سنندج، با تاکید براینکه شهر خلاق موسیقی برندی برای کل استان است و مختص دستگاه و یا نهاد خاصی نیست، اظهار کرد: هر کس در حد توان در راستای حفظ و مانی این عنوان وظایفی دارد که باید انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری به عنوان پیشانی و دبیرخانه و نماینده استان در این پروژه بزرگ نقش آفرینی می کند و در کنار سایر بخش ها و دستگاه ها هرآنچه در توان داشته باشد را دریغ نخواهد کرد.

عنوان شهر خلاق موسیقی یک برند جهانی مثبت برای شهر سنندج است

وی از تمام کسانی که در کسب عنوان سنندج شهر خلاق موسیقی جهان نقش آفرینی کرده اند به خصوص دکتر اردلان تقدیر کرد و اظهار داشت: عنوان شهر خلاق موسیقی یک برند جهانی مثبت برای شهر سنندج است که البته حفظ آن به مراتب دشوارتر از کسب این عنوان خواهد بود.

شهردار سنندج اضافه کرد: یک سری تعهدات در مورد ساختمان ها، فرهنگ سراها، پارک های موسیقی و غیره برای حفظ این عنوان داده شده که مجموعه شورا و شهرداری تا این مقطع اقداماتی خوبی را در راستای عملیاتی کردن این تعهدات انجام داده است.

وی افزود: در همین راستا مشغول توسعه و بهسازی پارک مسیر بلوار کردستان روبروی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به عنوان پارک موسیقی هستیم.

پارک سپیدار سنندج پارک موسیقی می شود

وی با بیان اینکه بهسازی و فضاسازی پارک سپیدار نیز در حال انجام است، گفت: مشغول رایزنی برای تملک ساختمان انتهایی این پارک هستیم تا بتوانیم با آزاد کردن مسیر دسترسی از این ضلع آسیب های اجتماعی در این نقاط را به حداقل ممکن برسانیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: از نظر فضای شهری تعهداتی که به یونسکو داده شده حرکت های خوبی انجام و یا در حال اجراست که البته این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در بعد دیگر در زمینه تولید محتوا نیز برنامه ریزی های خوبی انجام گرفته گفت: در همین راستا فضا را به چند دسته تقسیم کردیم و براساس آن برنامه ریزی صورت می گیرد.

وی افزود: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان از اتفاقات بسیار خوب و محصول برنامه ریزی های شهرداری در تولید محتوا در تحقق تعهدات پروژه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان به یونسکو است.

وی گفت: تدارک برگزاری جشن نوروز 13 کشور حاشیه را می بینیم و قطعا چنین برنامه ای تاثیر عظیمی در صادرکردن فرهنگ، سنت های کردستان و همچنین رونق و توسعه گردشگری در این منطقه خواهد داشت.

وی افزود: قطعا موفقیت در برنامه ها و اهداف متعالی که برای مدیریت شهری در سنندج دیده شده نیازمند یک پشتوانه عظیم علمی است.

رویدادهای فرهنگی باید پشتوانه علمی داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم رویدادهای فرهنگی باید پشتوانه علمی و اکادمیک داشته باشند، گفت: باید در تولید محتواها دیدگاه را فراتر ببریم و گام های تاریخی برداریم.

وی اضافه کرد: تدوین دانشنامه موسیقی در قالب تفاهم نامه ای با دانشگاه کردستان مورد توجه قرار گرفته و در این راستا از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

وی ایجاد پاتوق و موزه موسیقی در خانه های تاریخی سنندج را از دیگر اقدامات ارزشمند شهرداری سنندج در راستای حفظ عنوان سنندج شهر خلاق موسیقی نام برد و گفت: قطعا انجام هر کاری نقاط ضعف و قوتی دارد اما همراهی و همکاری بین دستگاه می تواند نقش بسزایی در به حداقل رساندن نقاط ضعف داشته باتشد.

وی در ادامه به عملیاتی کردن برخی اقدامات شهرداری سنندج در راستای خدمت به جامعه هدف دانشگاه کردستان گریزی زد و گفت: 4 کیلومتر جدول گذاری و پیاده روسازی در ورودی دانشگاه کردستان انجام شد.

وی با بیان اینکه املاک و خانه هایی که در ضلع دانشگاه کشاورزی میدان شهید ناهید فاتحی کرجو قرار گرفته و رها شده است را تملک خواهیم کرد، گفت: درب ورودی دانشکده کشاورزی را برای دانشگاه کردستان آزاد خواهیم کرد.

شهردار سنندج اضافه کرد: با توجه به جنبه بین المللی که دانشگاه کردستان دارد رفع برخی نقاط ضعف در مسیر ورودی این دانشگاه را در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به دانشجویان و اساتید آن وظیفه خود می دانیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان دانشگاه کردستان شهر خلاق موسیقی شهردار سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج