Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@20:42:46 GMT

لیست رشته های بدون کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۹۵۱۵

لیست رشته های بدون کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه بررسی و اطلاع از لیست رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری 1402می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی چینش و انتخاب رشته داوطلبان داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است لیست رشته های بدون کنکور برای تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود و در انتخاب رشته بدون کنکور سراسری نیز مانند انتخاب رشته های با آزمون سراسری، بومی گزینی، سهمیه مناطق و سهمیه ایثارگران موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست رشته های بدون کنکور رشته تجربی در سال 1401

گروه آزمایشی تجربی از پرطرفدار ترین گروه های آزمایشی در ایران است که سالانه متقاضان بسیاری برای این رشته وجود دارند. سازمان سنجش هر ساله تعدادی رشته را به عنوان رشته های بدون کنکور به دفترچه انتخاب رشته می افزاید اما لازم است بدانید رشته هایی مانند داروسازی، پزشکی، دندان پزشکی و... تنها با شرکت در کنکور و کسب رتبه ای قابل قبول امکان پذیر است.

افرادی که قصد تحصیل در رشته های بدون کنکور موجود در آزمون سراسری را دارند؛ می توانند تنها با ثبت نام در رشته های بدون آزمون کنکور و تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه پذیرش شوند. لازم به ذکر است مطالب ذکر شده می‌ توانند پس از مدتی شامل تغییراتی شود؛ بنابراین بهتر است پیش از نهایی کردن ثبت نام و آگاهی بیشتر از رشته های موجود بر روی این لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور رشته تجربی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون نیز خواهند بود اما در صورت قبولی در دو دوره تنها می‌توانند یکی از آن ها را انتخاب کرده و در آن شرکت کنند. توجه داشته باشید که برای انتخاب رشته با کنکور و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، هر دو یک دفترچه منتشر می شود؛ بنابراین در هنگام نگاه کردن به این دفترچه توجه داشته باشید که رشته مورد نظر شما صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باشد. توجه کنید پس از انتخاب رشته محل تحصیل و دانشگاه را بررسی کنید تا شرایط تحصیل به خوبی برای شما فراهم باشد.

رشته های بدون کنکور تجربی 1401

در این بخش قصد داریم بخش از رشته های بدون کنکور تجربی به شکل کارشناسی و کاردانی را با یکدیگر بررسی کنیم:

شیمی محض زمین شناسی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی گیاه پزشکی علوم و مهندسی صنایع غذایی علوم ومهندسی جنگل زیست شناسی جانوری

(( برای مشاهده کامل لیست رشته های تجربی بر روی "رشته های بدون کنکور تجربی" کلیک کنید ))

رشته‌های بدون کنکور و پذیرش بر اساس سوابق رشته ریاضی سال 1401

هر ساله سازمان سنجش در هنگام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در رشته هایی که بر اساس سوابق تحصیلی در سال 1401 ارائه می‌شوند؛ اطلاعیه ای منتشر می‌کند. داوطلبان می توانند با توجه به این اطلاعیه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم های ثبت نام مربوطه ثبت نام خود را نهایی خواهند کرد.

با توجه به تصویب این لایحه حذف کنکور، تنوع رشته و دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون آزمون نیز هر ساله افزایش می یابد که در ادامه و در لیست زیر به برخی از رشته های بدون کنکور رشته ریاضی خواهیم پرداخت:

مهندسی برق مهندسی مکانیک آمار مهندسی صنایع آمار و سنجش آموزشی مهندسی کامپیوتر علوم کامپیوتر مهندسی معدن علوم مهندسی فیزیک مهندسی مهندسی اپتیک و لیزر شیمی مهندسی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی مهندسی مکانیک بیوسیستم ( کشاورزی ) مهندسی پلیمر مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی ساخت و تولید مهندسی پزشکی مهندسی نفت مهندسی ماشین های صنایع غذایی مهندسی عمران علوم و مهندسی آب مهندسی معماری مهندسی راه آهن معماری مهندسی خط و سازه های ریلی مهندسی ماشین های ریلی مهندسی ایمنی صنعتی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت مهندسی ایمنی صنعتی کاردانی آمار کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی کاردانی فنی صنایع کاردانی فنی الکترونیک کاردانی فنی عملیات پتروشیمی کارکاردانی معماری سنتی کاردانی فنی صنایع شیمیایی کاردانی معماری کاردانی پالایش گاز کاردانی فنی عمران کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی برق و تاسیسات

لازم به ذکر است این لیست پس از مدتی توسط سازمان سنجش دچار تغییر خواهد شد؛ بنابراین بهتر است پیش از نهایی کردن انتخاب رشته و کد انتخاب رشته خود به سایت سازمان سنجش آموزش مراجعه کرده و جدیدترین اطلاعات را از آنجا پیگیری کنید. برای مراجعه به این سایت می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

لیست رشته های بدون کنکور رشته علوم انسانی

امکان تحصیل در رشته انسانی بدون کنکور نیز وجود دارد و افراد می توانند بدون شرکت در کنکور و تنها بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه تحصیل کنند. در ادامه برخی از رشته های بدون کنکور رشته علوم انسانی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

معارف اسلامی و ادیان معارف اسلامی و تاریخ معارف اسلامی و علوم تربیتی معارف اسلامی و علوم قرآنی معارف اسلامی و کلام ادیان و عرفان حقوق باستان شناسی تاریخ تمدن ملل اسلامی علوم حدیث فقه و حقوق حنفی فقه و حقوق شافعی فقه و حقوق اسلامی فقه و مبانی حقوق اسلامی شیعه شناسی اقتصاد علوم قضایی تاریخ زبان و ادبیات فارسی رشته های بدون کنکور در سال 1401، رشته های خوب دانشگاهی

با تصویب لایحه حذف کنکور یکی ز سیاست های ایجاد شده توسط دانشگاه های سراسری در چند سال اخیر پذیرش دانشجو بدون کنکور در تمامی دوره های آموزشی است. در این روش افراد بدون حضور در آزمون سراسری و تنها با سوابق تحصیلی خود در دانشگاه ها پذیرفته می‌شوند.

اطلاعات مربوط به رشته های بدون کنکور نیز در سایت سنجش و در دفترچه راهنمای ثبت نام قرار دارد. این دفترچه به طور همزمان با شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری منتشر خواهد شد و بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌ توانید این لینک مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری را در خصوص رشته های بدون کنکور به دست آورید.

منبع: https://avije.org

کد خبر 1652433

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لیست رشته های بدون کنکور رشته های بدون کنکور رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری رشته های بدون معارف اسلامی سازمان سنجش کاردانی فنی انتخاب رشته ثبت نام سال 1401 بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ دوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند گفت: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ دواطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند. 
ارسلان دمیرچی با آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند. 
وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان دربرگزاری آزمون‌های سراسری اعلام کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی