Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:23:17 GMT

حضور در ارم سبز به وقت غدیر

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۹۶۹۸

حضور در ارم سبز به وقت غدیر

گروه زندگی - هانیه ناصری:این روزها نفس که می‌کشیم هوا بدجور بوی عاشقی می دهد. مردم سر از پا نمی‌شناسند و همه با هر بضاعتی  در تدارک  میهمانی‌های کوچک و بزرگ اند.همه جا از سبزی سیادت به طراوت نشسته و عطر زیبای ولایت است که مشام را می‌نوازد.

به دنبال رد پای یکی از این مهمانی ها به راه افتادیم. پارک ارم در کیلومتر چهار اتوبان تهران - کرج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بماند که در مسیر چه جلوه‌هایی از شور و شادی مردم در برپایی غدیر دیدیم و شنیدیم . از تزئینات و رنگ آمیزی های زیبای شهر با پرچم ها و پوسترها گرفته تا شور ایستگاه های صلواتی پذیرایی و موکب ها.

حضور یک کارناوال شادی به صورت قطاری طویل از ماشین ها با بیرق‌های بزرگ غدیر هم حال و هوای جالبی داشت؛ این را از هیجان و شادی مردان و زنان و کودکانی که در ماشین‌هایشان برای آنها دست تکان می دادند می‌گویم . 

 

وارد پارکینگ شدیم .ساعت از 7 بعد از ظهر گذشته بود و شلوغی پارکینگ حکایت از شلوغی محوطه پارک داشت . به طرف ورودی شهربازی رفتیم. از صدای زیبای مولودی که در فضا پیچیده بود پیدا کردن  موکب کار دشواری نبود. حرکت ملایم پرچم‌های رنگارنگ مزین به نام امیرالمومنین (ع) و پارچه های رنگی عیدانه هم در کنار آن  شور و حال کم نظیر، زیبایی خاصی به فضا بخشیده بود.  موکب داران لیوان‌های شربت را پر می‌کردند و با شیرینی به  دست میهمانان می‌دادند  . بادکنک ها  اما سهم کودکان بود. تحفه هایی شاد و رنگارنگ که بر رویشان نوشته بود:«من غدیری ام!»یادم رفت بگویم!  ما میهمان «گروه بوستانگردی تهران» بودیم.

 

گروهی خودجوش و مردمی با مدیریت خانم «زینب سادات نجفی». بانویی محجبه که خود مادر چهار فرزند است و با تمام مشغله هاو مسئولیت هایش بانی تأسیس این گروه شده است. او  علت تاسیس این گروه را حضور بیشتر خانواده های مذهبی در جامعه دانست و گفت:« متأسفانه محیط برای حضور خانواده ها و بخصوص جوانانشان امنیت سمعی و بصری ندارد. ما  می‌خواهیم این امنیت به وجود بیاید و دوست داریم دسته جمعی و در کنار عزیزانمان با آرامش و خاطری آسوده در مراکز تفریحی حضور پیدا کنیم. »

مؤسس گروه مردمی بوستانگردی در بیان چگونگی تشکیل این گروه گفت:«بعد از اجرای سرود سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی تهران «استاد تقوی»  مدرس حوزه و دانشگاه و  مدیر «مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده» با حمایت از جمعیت محجبه، از خانواده‌های  دغدغه مند خواستند در جامعه حضور تاثیرگذار داشته باشند. همان موقع  جرقه تشکیل  این گروه زده شد.ما هر هفته و پس از هماهنگی های لازم  از طریق گروهی در فضای مجازی  اعلام می کنیم و به یکی از بوستان‌ها و یا مراکز تفریحی تهران می رویم و با این کار تعداد زیادی از خانواده‌ها به طور همزمان و در ساعتی مشخص در یک مکان تفریحی جمع می‌شوند.»

 

خانم نجفی  با نگاهی مثبت به این حرکت خودجوش، آن را امری تأثیر گذار در راستای فرهنگ سازی صحیح در جامعه معرفی کرد و گفت:«حضور تعداد زیادی از بانوان محجبه در یک مکان تفریحی علاوه بر استفاده این خانواده ها از طبیعت و امکانات تفریحی می تواند در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر  به صورت اجرایی و در  عمل نیز مؤثر باشد. »

او با معرفی «خانم اشرفی» به‌عنوان یکی ازبانوان فعال شرق تهران در امر  فرهنگ‌سازی  گفت:« ما با  ایشان ارتباط برقرار کرده‌ایم  و از آن‌جا که سه سال است در این زمینه فعال هستند از  تجربیاتشان استفاده می‌کنیم.  حضور ما در  بوستان‌ها و مراکز تفریحی است، و گروه خانم اشرفی  به‌طور مداوم و هر هفته به کوه می‌روند و در کافه هنرمندان  ایستگاه صلواتی دارند و خانم و آقایی که مسئول کافه هستند هم بسیار به آن‌ها کمک می‌کنند.» او همچنین به اردوی سینما و تماشای فیلم به عنوان یکی دیگر از مکانهای تفریحی اشاره کرد.

 

در حاشیه  این مراسم زیبا و پرشور که  شیرینی و شربت طعمش را شیرین تر و البته  دلچسب تر کرده بود به سراغ دختر خانمی ۱۷ ساله رفتم که به همراه گروه بوستانگردی و با سرویس از منطقه ۱۵ تهران آمده بود. فاطمه سادات با اشاره به اینکه  حضور در این مراسم و پخش شیرینی و شربت  قدمی کوچک برای بزرگ نگه داشتن نام غدیر است، آن را یک همدلی میان اقشار مختلف جامعه از با حجاب و بد حجاب دانست و گفت:« ما نشان دادیم از آنجا که ولایت حضرت علی (ع) را قبول داریم و به ایشان احترام می‌گذاریم در کنار هم بسیار متحدیم.»

ریحانه هم دختری ۱۶ ساله بود و از این‌که در گوشه‌گوشه‌ی پارک ارم صدای مولودی از بلندگوها به گوش می‌رسید ابراز خوشحالی کرد و گفت:« امشب شادی و سرور در بین مردم زیاد بود و فضای پارک هم خیلی بهتر شده بود و برای ما که محجبه هستیم حضور بسیار راحت‌تر بود.»  او به وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان یک نقطه اشتراک بین همه مردم اشاره کرد و گفت:« وقتی‌که نام حضرت علی (ع) به میان می‌آید، همه یک دل می‌شویم و با همه وجود با هم همکاری می‌کنیم.»

در پایان مراسم پذیرایی تشکل مردمی بوستان گردی، نماز جماعت مغرب و عشاء  در گوشه‌ای از پارک ارم برگزار شد و صحنه ای دیگر از ولایت پذیری و بندگی در شب عید غدیر خم به نمایش درآمد.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: بوستان ارم خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو