Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدانور رشیدی در جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و شهرداری سنندج، با یادآوری اینکه عنوان شهر خلاق موسیقی سنندج برندی برای استان کردستان است و مختص دستگاه و یا نهاد خاصی نیست، اظهار کرد: هر کس در حد توان در راستای حفظ و ماندگاری این عنوان وظایفی دارد که باید انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری به عنوان پیشانی و دبیرخانه و نماینده استان کردستان در این پروژه بزرگ نقش‌آفرینی می‌کند و در کنار سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها هرآنچه در توان داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

عنوان شهر خلاق موسیقی یک برند مثبت برای سنندج است

وی با تقدیر از همکاری کسانی که در کسب عنوان «شهر خلاق موسیقی جهان» برای سنندج نقش‌آفرینی کرده‌اند، تقدیر کرد و اظهار داشت: عنوان شهر خلاق موسیقی یک برند جهانی مثبت برای شهر سنندج است که البته حفظ آن به مراتب دشوارتر از کسب این عنوان خواهد بود.

شهردار سنندج اضافه کرد: یک سری تعهدات در مورد ساختمان‌ها، فرهنگ‌سراها، پارک‌های موسیقی و مواردی دیگر برای حفظ این عنوان وجود دارد که مجموعه شورا و شهرداری تا این مقطع اقداماتی خوبی در راستای عملیاتی کردن این تعهدات انجام داده است.

وی افزود: در همین راستا پارک مسیر بلوار کردستان روبروی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برای تبدیل به پارک موسیقی بهسازی می‌شود.

«سپیدار» پارک موسیقی می‌شود

رشیدی ادامه داد: بهسازی و فضاسازی پارک سپیدار نیز در حال انجام است و برای تملک ساختمان انتهایی این پارک هم رایزنی‌هایی هم انجام شده تا بتوانیم با آزاد کردن مسیر دسترسی از این ضلع آسیب‌های اجتماعی در این نقاط را به حداقل برسانیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: برای تحقق تعهدات فضای شهری به یونسکو نیز حرکت‌های خوبی انجام شده و یا در حال اجراست که البته این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در راستای عنوان شهر خلاق موسیقی در سنندج خبر داد و گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان از اتفاقات بسیار خوب و محصول برنامه‌ریزی های شهرداری در زمینه تولید محتوا برای تحقق تعهدات پروژه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان به یونسکو است.

رشیدی گفت: برگزاری جشن نوروز 13 کشور حاشیه در سنندج در حال برنامه‌ریزی است که قطعا چنین برنامه‌ای تاثیر عظیمی در صدور فرهنگ، سنت‌های کردستان و همچنین رونق و توسعه گردشگری در این منطقه خواهد داشت.

وی افزود: قطعا موفقیت در برنامه‌ها و اهداف متعالی که برای مدیریت شهری در سنندج دیده شده نیازمند یک پشتوانه عظیم علمی است.

رویدادهای فرهنگی باید پشتوانه علمی داشته باشند

شهردار سنندج در ادامه سخنانش گفت: معتقدیم رویدادهای فرهنگی باید پشتوانه علمی و آکادمیک داشته باشند ضمن اینکه باید در تولید محتواها دیدگاه را فراتر ببریم و گام‌های تاریخی برداریم.

وی اضافه کرد: تدوین دانشنامه موسیقی در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه کردستان مورد توجه قرار گرفته و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

رشیدی ایجاد پاتوق و موزه موسیقی در خانه‌های تاریخی سنندج را از دیگر اقدامات شهرداری سنندج برای حفظ عنوان «شهر خلاق موسیقی یونسکو» نام برد و گفت: قطعا انجام هر کاری نقاط ضعف و قوتی دارد اما همراهی و همکاری بین دستگاهی می‌تواند نقش بسزایی در به حداقل رساندن نقاط ضعف داشته باتشد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار سنندج سنندج شهر خلاق موسیقی عنوان شهر خلاق موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه

ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت : در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویداد‌هایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذا‌های بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این ۸۰ نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج