Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در سفر یک روزه وزیر کشور به سیستان، ازسرگیری حفاری چاه‌های ژرف در دستور کار قرار گرفت. - اخبار استانها -

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اعلام این خبر که در سفر یک روزه وزیر کشور به سیستان، ازسرگیری حفاری چاه‌های ژرف در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: شیرین‌سازی 10 میلیون مترمکعب در منطقه سیستان و سراوان در مرحله بررسی پیشنهاد سرمایه‌گذاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در خصوص جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه سیستان که با حضور وزیر کشور، استاندار، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور، حبیب‌الله دهمرده نماینده سیستان برگزار شد، بیان کرد: در این نشست مباحث مهم و ارزشمندی مطرح و تصویب شد که با عملیاتی شدن آن گام‌ههای بزرگی در راستای رفع بخشی از مشکلات مردم منطقه سیستان برداشته خواهد شد.

خط انتقال آب "چاه ژرف شماره 3" سیستان به زودی ‌در مدار قرار می‌گیرد ‌کمبود آب روستاهای نیمروز از "چاه‌های ژرف" تامین می‌شودآیا "آب‌های ژرف" تجدیدپذیر نیستند؟!

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده چاه‌های ژرف در منطقه سیستان اظهار کرد: برای چاه شماره 3، احداث یک واحد آب‌شیرین‌کن به ظرفیت دو هزار و 500 مترمکعب در شبانه‌روز توسط شرکت آب و فاضلاب و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه فاز اول طرح فوق به میزان 1000 مترمکعب در شبانه روز در آینده نزدیک در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: با تکمیل سازه‌های مورد نیاز و احداث دستگاه‌های شیرین‌سازی بخشی از کمبود آب شرب شهر ادیمی و روستاهای شهرستان نیمروز تأمین می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به تخصیص در نظر گرفته شده به میزان 10 میلیون مترمکعب شیرین‌سازی توسط وزارت نیرو، مناقصه انتخاب سرمایه‌گذار برگزار شده و در مرحله بررسی پیشنهاد سرمایه‌گذاران برای شیرین‌سازی 10میلیون متر مکعب در منطقه سیستان و سراوان است. همچنین در این جلسه مقرر شد که حفاری چاه‌های ژرف مجدد آغاز شود.

به گزارش تسنیم؛ وزیر کشور با هدف رسیدگی به مشکلات مردم استان و اتخاذ تصمیمات لازم در این‌ رابطه به سیستان سفر کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این منطقه قرار گرفت.

انتهای پیام گ/392/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان حفاری چاه های ژرف منطقه سیستان شیرین سازی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد

 معاون اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در سامانه بارشی رخ داده در اواخر فروردین، ۲۱ رکورد جدید بارشی در استان ثبت و حدود ۴۰ درصد بارش یک ساله زراعی دریافت شد.

اله‌بخش ریگی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: لزوم توجه به پیوست‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌‌گذاری در منطقه است احساس می ‌شود.

معاون اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: در سامانه بارشی رخ داده در اواخر فروردین‌ماه، 21 رکورد جدید بارشی در استان ثبت و حدود 40 درصد بارش یک ساله زراعی دریافت شد. علاوه بر شهرهای ساحلی، شهرهای مرکزی استان نیز رکوردهای بارشی ثبت کردند. بیشترین بارش در مناطق ساحلی استان در کنارک و زرآباد ثبت شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی مناطق تحت تاثیر سیل، گفت: بیشتر آنها از کشاورزی و صیادی و باغات موز در مناطقی مانند زرآباد امرار معاش می‌‌کنند. بارش‌های اخیر برای فعالیت‌‌های تجاری و گردشگری منطقه مشکل‌‌زا شد.

ریگی تاکید کرد: با توجه به تجربه سیل اخیر، لزوم توجه به پیوست‌‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌گذاری در منطقه است احساس می‌‌شود چرا که با استفاده از پیوست‌‌های اقلیمی می‌‌توان تهدیدهای ناشی از مخاطرات و بلایای طبیعی را کنترل و مدیریت کرد. در این شرایط لزوم احداث سایت رادار در منطقه نیز احساس می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پژوهش و بومی سازی رویکرد اصلی شرکت ملی حفاری ایران
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید در پی بارش‌های سیل‌آسای سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد