Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: حضرت امام علی (ع) محور وحدت میان امت اسلامی هستند.

حجت الاسلام «حمید صفار هرندی» امروز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران اکونومیست در دمشق اظهار داشت: آنچه که در نگاه به غدیر به نظر هر شخص عاقلی می آید، آن است که پیامبر(ص) که خاتم پیامبران هستند، از آن جهت که رسالتشان باید تداوم پیدا کند، نسبت به آینده امت اسلامی موظف می شوند که اهتمامی داشته باشند و آن در قالب تعیین جانشین است که به امر خداوند انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که پیامبر (ص) خودشان امام امت بودند و به نصب الهی امام شده بودند، خداوند تعالی آن حضرت را برای پس از خودشان هم مامور می کند که رهبر جامعه را منصوب کنند؛ رهبری که صرفا یک  رهبر سیاسی نیست بلکه همان وظایفی را که پیامبر (ص) دارند - یعنی تربیت مردم و اعتلای نفوس مردم -   همان وظایف را امام نیز برعهده دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه خاطرنشان کرد: زمینه های این فرمان را خداوند به صورت های مختلف فراهم می‌کند.

وی افزود: یکی از آن موارد روز یوم الانذار است؛ روزی که پیامبر اکرم (ص) موظف شدند که خویشاوندان خود را به اسلام دعوت کنند. در آن جمع، پیامبر(ص) فرموند که اگر من به شما خبر بدهم که عده ای به شما هجوم می آورند، قبول می کنید؟ که خویشان ایشان جواب دادند که تو امین و راستگویی و حتما قبول می کنیم.

حجت الاسلام صفار هرندی تصریح کرد: پس از آن پیامبر (ص) خبر رسالت خود را اعلام کردند و فرموند که اولین نفری که به من ایمان بیاورد، جانشین من می شود که حضرت علی (ع) دست خود را بلند کردند.

وی گفت: همه ما حول محور پیامبر(ص) جمع شده ایم و می توان گفت که همه امت اسلامی رهبری حضرت علی (ع) را قبول دارند؛ حالا یکی با تاخیر قبول دارد و یکی با تقدیم و سرجای خودش قبول دارد. ما شیعیان اعتقاد و باور داریم که امیرالمؤمنین(ع) بلافصل خلیفه و جانشین پیامبر(ص) است اما سایر مسلمانان قائل هستند که امیرالمؤمنین در جایگاهی پس از خلفای دیگر رهبر امت اسلامی را داشته اند. خود امیر امیرالمؤمنین (ع) محور مشترک بین همه امت اسلامی است.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه افزود: تمام مسلمانان به امیرالمؤمنین (ع) به عنوان اعلم اصحاب پیامبر(ص) اعتقاد و باور دارند و هیچ کس از اصحاب پیامبر (ص) عالم تر از امیرالمؤمنین (ع ) نبود.

وی گفت: حضرت علی (ع) محور وحدت میان امت اسلامی هستند و همانطور که همه مسلمانان پیامبر اکرم (ص) را قبول دارند، حضرت علی (ع) را نیز قبول دارند.

حجت الاسلام صفار هرندی تصریح کرد: غدیر از این جهت نیز می تواند به عنوان یک امر عام میان همه مسلمانان مطرح باشد.

وی افزود: شخصیت برجسته غدیر، شخص ولی است که از طرف خداوند به ولایت انتخاب می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از افرادی که شاگرد امام صادق (ع) بودند از شیعیان نبودند، بلکه به بیان عام سنی بودند، اما پای فرمایشات امام صادق (ع) که فرزند حضرت علی (ع) و از نسل ایشان است، می نشستند و می گفتند که اگر حضرت امام صادق (ع) و حضرت امام باقر(ع) نبودند، مردم مناسک حج خود را نمی دانستند و تا این اندازه ایشان را احیاگر دین خدا و دین پیامبر اکرم (ص) می دانستند.

حجت الاسلام صفار هرندی در پایان به بیان خاطره ای از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: سال ها پیش در سفر به حج با حاج قاسم همسفر بودم و خلوت های عاشقانه ای در حج از ایشان دیدم.

وی با اشاره به اینکه نزد امام خمینی (ره) ملبس به لباس روحانیت شده و همچنین خطبه عقد و ازدواج ایشان را حضرت امام خمینی (ره) قرائت کرده اند، عنوان کرد: امام خمینی(ره) پس از ملبس شدن من فرموند که عالم متعهد باشد و این یک درس بزرگ و چراغ راه برای من است و تمام سعی خود را می کنم که در کنار کسب علم همواره متعهد باشم.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه خاطرنشان کرد: امام خمینی (رض) پس از جاری شدن عقد من با همسرم به ما توصیه ای کردند که با هم بسازید و این، یک جمله بسیار ارزشمند است که در زندگی باید سازش و گذشت داشت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دمشق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دمشق نماینده مقام معظم رهبری در سوریه حجت الاسلام امت اسلامی صفار هرندی امام خمینی حضرت امام حضرت علی پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر

یک کارگر با طرح درخواستی مبتکرانه موفق به دریافت انگشتر رهبر انقلاب شد.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جریان دیدار هزاران نفر از کارگران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از کارگران در اقدامی مبتکرانه برای دریافت انگشتر رهبر انقلاب بر روی چفیه‌ای نوشت : (انگشتر آقا» و آن را حین بیانات رهبر انقلاب بالای سر خود گرفته بود.

رهبر انقلاب در واکنش به اقدام این کارگر در انتهای بیانات خود گفتند: آن آقایی که یک چفیه بلند کرده و روی آن نوشته انگشتر، آن آقا اگر انگشتر میخواهد بیاید...

این روایت را در ادامه ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم