Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌های جهانی در المپیادهای جهانی از سوی دانش آموزان مناطق دور افتاده و مرزی خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، یوسف نوری در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به این که دانش آموزان ایرانی در روزهای گذشته در المپیادهای جهانی درخشیده اند و عنوان نخست را در المپیاد جهانی زیست شناسی کسب کرده اند که این اتفاق پس از ۲۳ سال افتاده است، اظهارکرد: باید برای دانش آموزان مناطق دور افتاده و مرزی کشور برنامه ریزی کنیم تا بتوانند در این مسابقات شرکت و عناوین ملی و بین المللی کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات جهانی امسال نیز سه نفر از دانش آموزان شرکت کننده از شهرستان ها هستند.

وی افزود: نگاه دولت، نگاه عدالت محوری است و بر همین اساس آموزش و پرورش با هماهنگی با سازمان صدا و سیما، در شبکه امید برای دانش آموزان کل کشور، برنامه هایی را به منظور آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای ملی پخش می کند تا دانش آموزان تمام کشور بتوانند از این امکان برای افزایش ظرفیت های علمی خود استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت هایی که برای ارتقای علمی دانش آموزان به منظور شرکت در المپیادهای علمی شده است، اظهار کرد: باشگاه دانش پژوهان جوان مدت زیادی تعطیل شده بود که اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه آن به تصویب رسید و این باشگاه به مکانی که منتخبان کشوری المپیادها در آن جمع و برای المپیادهای جهانی آماده می‌شوند، تبدیل خواهد شد.

این عضو کابینه دولت مردمی در مورد امتیازاتی که دانش آموزان صاحب رتبه در المپیادهای جهانی و کشوری خواهند داشت، اظهار کرد: کسانی که در المپیادهای جهانی رتبه کسب می‌کنند، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل کنند و کسانی که در المپیادهای کشوری رتبه کسب کنند خواهند توانست در صورت کسب ۸۵ تا ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در آن شهر رشته قبول شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی زیست‌شناسی رتبه نخست دنیا را کسب کردند و در المپیاد ریاضی توانستند در رتبه هشتم جهانی قرار گیرند که نسبت به سال گذشته ۲۱ رتبه رشد داشتند و در المپیاد جهانی فیزیک دو مدال نقره و سه برنز کسب کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت آموزش و پرورش ، المپیاد جهانی ، دانش آموزان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش المپیاد جهانی دانش آموزان المپیادهای جهانی المپیاد جهانی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر