Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@20:49:21 GMT

پنجگانه رويايى فایدک در پرتاب چکش قهرمانى جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۱۶۵۳

پنجگانه رويايى فایدک در پرتاب چکش قهرمانى جهان

به گزارشى ورزش سه، 11 سال پیش که کوجی موروفوشی ژاپنی با پرتابی به مسافت 81 متر و 24 سانتی متر در تگو کره جنوبی قهرمان پرتاب چکش دنیا شد، هیچ کس فکرش را نمی کرد که تا 11 سال بعد این آخرین نامی باشد که به جز نام پاول فایدک به عنوان قهرمان پرتاب چکش جهان شنیده می شود. هشت سال پیش بود که پسری 24 ساله از لهستان در استادیوم لوژنیکی مسکو چکش را 81 متر و 97 سانتی متر پرتاب کرد تا یکی از طولانی ترین حکمرانی های تاریخ دو و میدانی جهان را آغاز کند که تا همین امروز نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن، لندن، دوحه و حالا یوجین در ایالت اورگن آمریکا، همگی شهرهایی هستند که این پرتابگر لهستانی پرچم کشورش را در آنجا به اهتزاز درآورده است.


این پرتابگر 33 ساله که در سال جاری نتوانسته بود به رکورد 81 متر برسد، در قلمرو همیشگی خود باز هم بی رقیب بود و در پرتاب سوم خود توانست با پرتابی 98. 81 متری، بهترین حد نصاب خود در 6 دوره حضور در رقابت های قهرمانی جهان را به ثبت رسانده و ضمن ثبت بهترین رکورد سال 2022، انتقام المپیک توکیو را نیز از هموطن خود وویچخ نوویتزکی بگیرد. نوویتزکی که در المپیک توکیو با حدنصاب 82 متر و 52 سانتی متر قهرمان شده بود، اینجا نتوانست پرتابی بهتر از 03. 81 متر داشته باشد تا بعد از 3 برنز پیاپی به مدال نقره جهان دست پیدا کند. نایب قهرمان المپیک توکیو یعنی ایویند هنریکسن نروژی نیز با پرتابی به مسافت 80 متر و 87 سانتی متر به مدال برنز رسید تا سکوی المپیک توکیو با شمایلی متفاوت در جهانی 2022 یوجین آمریکا تکرار شود.
شاهکار تاریخی پاول فایدک یعنی پنج قهرمانی پیاپی در یک ماده در رقابت های قهرمانی جهان، دومین مورد از این حیث در تاریخ دو و میدانی جهان است و فقط سرگی بوبکا افسانه ای با 6 قهرمانی متوالی پرش با نیزه بین سالهای 1983 تا 1997 یعنی 6 دوره آغازین این رقابت ها، رکورد بهتری را به ثبت رسانده است. نکته قابل توجه در مورد این قهرمان لهستانی این است که او در سه دوره حضورش در بازی های المپیک فقط توانسته است که یک مدال برنز در المپیک توکیو به دست بیاورد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرتاب وزنه دوومیدانی المپیک توکیو سانتی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) از محمدرضا صفدریان قهرمان یخ نوردی جهان در صحن علنی شورا تجلیل کردند.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا صفدریان از کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، دارنده ۲۴ مدال در رشته یخ‌نوردی است که ۱۲ مدال از این مجموعه، در مسابقات جهانی به دست آمده است.

به پاس موفقیت‌های اخیر این ورزشکار اصفهانی در مسابقات بین‌المللی، از وی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تجلیل شد.

محمدرضا صفدریان در صحن علنی شورا با تقدیر از توجه مدیریت شهری اصفهان به ورزشکاران اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره اخیر نگاه ویژه‌ای به حضور بنده در مسابقات بین المللی داشته است و پیگیری‌های مؤثری در خصوص شرایط و اعزام من صورت گرفته است.

وی با تشکر از همکاری‌های سازمان آتش‌نشانی گفت: در سال‌های اخیر به بیش از ۶۰ رویداد بین المللی اعزام شدم که «ستایش» مربی من و از هیمالیا نوردان اصفهانی، نقش مؤثری در موفقیت‌های من داشت.

این قهرمان یخ‌نوردی جهان با بیان اینکه یک سرباز کوچک از میلیون‌ها جوان ایرانی هستم که توانستم پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم، گفت: چند سال پیش تلاش کردیم یک پارک برفی در اصفهان ایجاد کنیم، اما کیش در این حوزه گوی سبقت را از اصفهان ربود و در ماه هزاران نفر از این پارک بازدید می‌کنند.

وی افزود: ایجاد این پارک برفی سرمایه زیادی نیاز ندارد و می‌توانیم چنین پارکی را به عنوان یک جاذبه ورزشی و تفریحی در اصفهان ایجاد کنیم.

اهتزاز چندین باره پرچم ایران در سراسر جهان توسط «صفدریان»

سرآتشیار محمدمهدی مقدس‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: محمدرضا صفدریان از ارزش‌های شهرداری اصفهان است و افتخاری برای اصفهان و ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: او بارها پرچم کشور را در سراسر جهان به اهتزاز درآورده است و این یک افتخار بزرگ برای ما به شمار می‌رود.

کد خبر 750719

دیگر خبرها

  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • قهرمان یخ نوردی جهان در شورای شهر اصفهان تجلیل شد
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • هفته بیست و پنجم لیگ برای خوزستان تاریخی شد
  • غول دوم در راه رویای غیرممکن ایران: قهرمان جهان!