Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@02:52:29 GMT

میوه بخورید تا روان سالمتر داشته باشید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۱۷۰۴

تحقیقات نشان می دهد، هر چه مردم بیشتر میوه بخورند، مستقل از مقدار کلی میوه مصرفی، نمره افسردگی کمتر و سلامت روانی بالاتری خواهند داشت. ناطقان: نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط محققان بریتانیایی نشان می دهند افرادی که به طور مکرر میوه مصرف می کنند، از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند.

در مطالعه ای که توسط پژوهشگران کالج علوم بهداشت و زندگی در دانشگاه استون انگلستان انجام شده است، ۴۲۸ بزرگسال مشارکت داشته اند و رابطه بین مصرف میوه، سبزیجات و تنقلات غذایی شیرین و شور با سلامت روانی آن ها مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق نتایج به دست آمده از این پژوهش جالب و ارزشمند، هرچه افراد بیشتر میوه می‌خوردند، نمره افسردگی شان کمتر و نمره سلامت روانی آن ها بالاتر بود.

لذا بر اساس این تحقیق جدید ، افرادی که به طور مکرر میوه می‌خورند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، احتمال سلامت روانی مثبت‌تری دارند و کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش کنند.
این تیم پژوهشی همچنین دریافت افرادی که تنقلات خوش طعمی مانند چیپس، که مواد مغذی کمی دارند را مصرف می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که سطوح بیشتری از اضطراب را گزارش نمایند.

در این مطالعه، محققان پس از در نظر گرفتن عوامل جمعیت شناختی و شیوه زندگی مانند سن، سلامت عمومی و ورزش، این تحقیق نشان دادند که هم میوه غنی از مواد مغذی و هم میان وعده های فاقد مواد مغذی با سلامت روانی مرتبط هستند.

آن ها همچنین دریافتند که هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف سبزیجات و سلامت روانی وجود ندارد.

بر اساس این تحقیق، هر چه مردم بیشتر میوه بخورند، مستقل از مقدار کلی میوه مصرفی، نمره افسردگی کمتر و سلامت روانی بالاتری خواهند داشت.

به گفته محققان، هم میوه و هم انواع سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و ریز مغذی های ضروری هستند که عملکرد مطلوب مغز را تقویت می کنند، اما این مواد مغذی می توانند در طول پخت و پز از بین بروند. لذا از آنجایی که ما بیشتر میوه را به صورت خام می خوریم، این موضوع به طور بالقوه می تواند تأثیر قوی تر آن را بر سلامت روانی ما توضیح دهد. منبع: مشرق برچسب ها: میوه ، روان سالمتر ، افسردگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: میوه افسردگی سلامت روانی بیشتر میوه مواد مغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، راشدی رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: از سال گذشته ۷۶۰ بیمار در این مرکز ویزیت شدند و پرونده برای آنها تشکیل شده است.
وی افزود: مزیت این مرکز این است که همکاران ما جویا و پیگیرحال بیماران هستند و اگر امکان آمدن نداشته باشند همکاران ما به منزل بیمار رجوع می‌کنند و روند درمان انجام می‌شود.
وی گفت: تمام مراکز درمانی در سطح شهر و روستا که اختلالات روانی دارند به این مرکز تخصصی معرفی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند