Web Analytics Made Easy - Statcounter

از المپیاد جهانی زیست‌شناسی چه خبر؟

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، تیم المپیاد زیست‌شناسی دانش‌آموزی کشورمان، با کسب چهار مدال طلا، در سی‌وسومین دوره از مسابقات بین‌المللی این رشته، برای اولین‌بار، در سکوی نخست جهان ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

المپیاد جهانی زیست ۲۰۲۲ امسال به میزبانی ارمنستان و با حضور ۶۵ کشور به صورت حضوری برگزار شد که ایران و روسیه به طور مشترک در رده‌ی نخست جهان قرار گرفتند. اعضای تیم چهارنفره‌ی کشورمان عبارت بودند از: مهدی افشاری، امیررضا زینالی، محمدامین کیانی و محمد مهدی رحیم پور.

پس از کسب موفقیت تیم المپیاد زیست شناسی کشورمان، برای اولین‌بار، دکتر سامان حسین‌خانی، رئیس کمیته‌ی علمی المپیاد زیست‌شناسی کشورمان به عنوان عضو اصلی کمیته‌ی جهانی المپیاد زیست‌شناسی انتخاب شد.

در المپیاد جهانی  شیمی ۲۰۲۲چه گذشت؟

تیم المپیاد دانش‌آموزی شیمی کشورمان هم در مسابقات جهانی چین خوش درخشید و موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره شد. این دوره از مسابقات با حضور ۸۴ کشور و به‌ صورت مجازی برگزار شد.  در این رقابت علمی بین المللی، محمد حسین برکاتی و ایلیا کهوند مدال طلا گرفتند و سید امیرحسین رضوی و امیرمحمد حسینی نقره‌ای شدند.

المپیاد جهانی فیزیک

المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۲ هم  از دوشنبه ۲۰تیرماه شروع شد و تا چهارشنبه ۲۳تیر در سوییس ادامه داشت و به صورت مجازی در دو بخش عملی و تئوری برگزار شد. در این دوره از مسابقات تیم دانش‌آموزی فیزیک کشورمان موفق به کسب دو مدال نقره و سه مدال برنز شدند. دانیال حسین تبار و محمد صدرا حسینی، دانش‌آموزان نقره‌ای و طاها علی‌محمدی، رادمهر فتحی و بهراد جهانی برنزی‌های تیم ایران بودند.

المپیاد ریاضی

همان‌طور که در خبرهای قبل هم گفتیم، تیم المپیاد دانش‌آموزی ریاضی کشورمان هم در شصت و سومین دوره از مسابقات المپیاد جهانی ریاضی، با کسب سه مدال طلا و سه نقره، جزء هشت کشور برتر جهان قرار گرفتند و راهی تهران شدند.  

مهران طلائی خواجه‌روشنائی، سینا عزیزالدین و پوریا محمودخان شیرازی طلایی‌های تیم ایران بودند و امیرمحمد بندری‌ماسوله، دانیال پرنیان و سیدمبین رضوی مدال نقره را کسب کردند. این دوره از مسابقات هم به شکل حضوری در اسلو، پایتخت نروژ برگزار شد.

کد خبر 691419 برچسب‌ها المپیاد نوجوان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: المپیاد نوجوان المپیاد زیست شناسی دوره از مسابقات المپیاد جهانی تیم المپیاد دانش آموزی برگزار شد ی کشورمان مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور

 تیم شنا آقایان هیئت جانبازان و توان یابان قم در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی استخر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، صاحب ۱ مدال طلا، ۷ نقره و ۳ برنز شد.

حسین علیزاده در ۱۰۰ متر پروانه به مدال طلا رسید و ۳ نقره در ۴۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر آزاد کلاس S ۸ به گردن آویخت، علی زارعی در ۱۰۰ متر کرال پشت به نشان نقره دست یافت و در ۱۰۰ متر کرال آزاد کلاس S ۶ در جایگاه سوم ایستاد، اسمعیل اسدی در کلاس S ۶ نقره ۱۰۰ متر قورباغه و برنز ۵۰ متر پروانه را از آن خود کرد.

مجید شکوری در ۴۰۰ متر آزاد مدال برنز صاحب نشان برنز شد و سید علی ضیایی در ۵۰ متر آزاد و کرال پشت کلاس S ۷ به دو نشان نقره دست یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری