Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، سعید معین،مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فروردین تاکنون ۱۳۸ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است. مبارزه در مناطق سردسیر برخی استان ها تا پایان تیر ادامه دارد و برآورد می شود که حداکثر سطح مبارزه به ۱۴۰ هزار هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می گوید: ۷۰ تا ۷۵ درصد مبارزه ملخ های بومی مربوط با ملخ مراکشی و مابقی سایر گونه های ملخ است.با توجه به مبارزه به موقع علیه ملخ خسارتی به مزارع و باغات وارد نشده است.

طبق آمار اعلامی سازمان حفظ نباتات، سال گذشته در سطح ۱۷۶ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته که امسال حداکثر سطح مبارزه به ۲۵۰ هزار هکتار می رسد.

اعتبارات مبارزه علیه ملخ های بومی از محل ردیف مبارزه با آفات و بیماری های علف های هرز است، اما بنابر گفته مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی امسال برای کنترل ملخ در سطح استان ها از محل سازمان حفظ نباتات حدود ۳۰ تا ۳۵ تن سم برای کنترل مبارزه دادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید معین هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف میرشکاری سلیمانی گفت: پس از زمین لرزه ۴.٧ ریشتری صبح امروز اعضای ستاد بحران به صورت میدانی به پایش منطقه پرداختند که خوشبختانه این زمین لرزه بدون خسارت بود.

وی افزود: کلیه نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.

صبح امروز زمین‌لرزه ای به قدرت ۴.۷ ریشتری در عمق ۹ کیلومتری زمین، حوالی شهرستان فاریاب کرمان را لرزاند.

کد خبر 6094911

دیگر خبرها

  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم