Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی آقانژاد صبح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت کفش از قدیمی‌ترین صنایع استان است و اولین کارخانه چرم سازی کشور سال ۱۳۰۴ در این شهر تأسیس شده و  با سرمایه بری کم اشتغال زایی و بهره وری بالایی دارد و با توجه مسئولان به این بخش و تسهیل فرآیندهای تولید، قابلیت جایگزینی با نفت را دارد چرا که با صادرات هر سه جفت کفش می توانیم ارزآوری یک بشکه نفت را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این صنعت پیشتر به صورت سنتی فعالیت می کرد اما خوشبختانه با ورود نسل جدید صنعتگران تبریزی به تولید کفش، این رشته به سمت تولید صنعتی حرکت کرده است.

رئیس انجمن کفش تبریز با بیان اینکه چرم تبریز در سطح کشور دارای بالاترین کیفیت و تکنولوژی و دانش فنی در این حوزه است، گفت: در حالی که برخی واحدهای تولیدی تبریز حتی به کشورهایی مانند ترکیه محصول صادر می کنند، اما در بحث نوسازی ماشین آلات و تجهیزات با چالش روبرو هستند که در این زمینه باید حمایت های کلان دولتی صورت گیرد.

آقانژاد تصریح کرد: تلاش می کنیم با وجود شرایط تحریمی و محدودیت های اقتصادی کشور، از طریق دریافت وام های تبصره ای به سمت بروزرسانی و توسعه صنعت کفش به ویژه در بخش ماشین آلات حرکت کنیم که دریافت ۳۶۰ میلیارد از محل وام های روستایی اشتغالزایی نمونه ای از این اقدامات بوده است.

وی تولید ۷۰ درصد کفش ایمنی، بالای ۸۰ درصد کفش پرسنلی و بیش از ۶۰ درصد کفش های نظامی را متعلق به  شهر تبریز اعلام کرد و گفت: مصرف داخلی کفش کشور ۲۰۰ میلیون جفت در سال و میزان تولید کفش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون جفت در سال است و این در حالی است که امارات در همسایگی جنوب ایران ۱.۴ میلیارد جفت کفش واردات می کند.

رئیس انجمن کفش تبریز اظهار داشت: کشورهای همسایه ای مانند امارات می توانند بازار خوبی برای کفش تبریز باشد و بر همین اساس چشم‌انداز تولید یک میلیارد جفتی سالانه با احصا نیاز کشورهای همسایه و تعیین استانداردهای صادراتی را در وزارت صمت مطرح کرده‌ایم تا در صورت نهایی شدن این طرح افق‌های صادراتی جدیدی برای صنعت کفش گشوده شود.

انتهای خبر/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات کیف و کفش تبریز جفت کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران