Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@22:52:06 GMT

برنامه‌های پوتین در سفر یک روزه به تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۳۹۹۰

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه امروز سه شنبه ۲۸ تیرماه وارد تهران می‌شود . ناطقان: ولادیمیر پوتین در جریان سفر به تهران با همتای ایرانی خود آیت‌الله سید ابراهیم رییسی دیدار و رایزنی می‌کند .

او همچنین در این سفر بر اساس اخبار اعلام شده از سوی رسانه‌های روسیه احتمالا با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز دیدار می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوتین در جریان سفر به تهران با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز دیدار دوجانبه ای خواهد داشت.
به نظر می رسد محور اصلی رایزنی روسای جمهور روسیه و ترکیه  در تهران علاوه بر موضوع سوریه ، بحران اوکراین و امنیت مواد غذایی و بحث صادرات غلات اوکراین باشد .

از زمان آغاز جنگ اوکراین، دولت ترکیه تلاش کرده که بواسطه داشتن روابط نسبتا خوب با دو کشور روسیه و اوکراین ، نوعی نقشی میانجی را برای حل بحران اوکراین ایفا کند.

پوتین در این سفر همچنین در هفتمین نشست سران ایران ،ترکیه و روسیه در مورد روند آستانه  با محوریت موضوع سوریه شرکت می‌کند و احتمالا در پایان این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مورد نتایج این اجلاس حضور پیدا می کند . منبع: ایسنا برچسب ها: برنامه‌های پوتین ، سفر یک روزه ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: برنامه های پوتین سفر یک روزه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند

این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور باشد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،از سال ۲۰۰۰، مراسم تحلیف رئیس جمهور فدراسیون روسیه هر سال در ۷ مه برگزار می‌شود. در برنامه تحلیف، رئیس جمهور باید سوگند یاد کند. در پایان مراسم، سرود ملی روسیه نواخته می‌شود و ۳۰ گلوله توپ شلیک می‌شود.

رئیس منتخب روسیه در فضایی باشکوه و با حضور اعضای دولت، پارلمان، قضات دادگاه قانون اساسی، سایر مقامات دولتی و شخصیت‌های عمومی سوگند یاد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که در مجموع حدود ۲۶۰۰ نفر به مراسم تحلیف پوتین دعوت شده‌اند.

پوتین در این مراسم گفت، امنیت ملی اولویت اصلی دوره شش ساله ریاست‌جمهوری جدید او باقی خواهد ماند.

وی در یک سخنرانی ملی پس از تحلیف خود گفت: «به شما اطمینان می‌دهم که امنیت و منافع ملی همچنان در اولویت اول باقی خواهند ماند.»

رئیس جمهور روسیه هم‌چنین وعده اجرای پروژه‌های عمرانی بلندمدت را داد. وی افزود: مطمئن هستم که این دوران سخت را با عزت پشت سر خواهیم گذاشت و قطعاً طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بلندمدتی را که در درجه اول برای حفظ مردم است، اجرا خواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه این دوره سخت را با عزت پشت سر خواهد گذاشت و حتی قوی‌تر خواهد شد. اطمینان دارم که این دوره دشوار و مهم را با عزت پشت سر خواهیم گذاشت، حتی قوی‌تر خواهیم شد و قطعا برنامه‌های بلندمدت و پروژه‌های بزرگ مقیاس را با هدف دستیابی به اهداف توسعه اجرا خواهیم کرد.

پوتین افزود: روسیه به همکاری با شرکای خود برای تشکیل نظم جهانی چندقطبی ادامه خواهد داد. ما به همراه شرکای خود در ادغام اوراسیا و سایر مراکز توسعه مستقل، به کار برای تشکیل نظم جهانی چند قطبی، سیستم امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم ادامه خواهیم داد.

او تاکید کرد: لازم است از تداوم قابل اعتماد در توسعه روسیه برای دهه‌های آینده اطمینان حاصل شود و نسل‌های جوان‌تری تربیت و آموزش داده شوند که قدرت این کشور را تقویت کنند. ما باید از تداوم قابل اعتماد در توسعه کشور برای دهه‌های آینده اطمینان حاصل کنیم، نسل‌های جوانی را پرورش دهیم و آموزش دهیم که قدرت روسیه را تقویت می‌کنند، دولت ما را که بر اساس هماهنگی بین قومی است، توسعه داده و سنت‌های همه مردمان ساکن روسیه را حفظ کند.

پوتین در مراسم تحلیف گفت که دولت او با وجود تلاش‌های غرب برای مهار توسعه روسیه، هرگز پیشنهاد گفتگو از سوی غرب را رد نکرده است.

او تاکید کرد: ما همیشه به روی چشم انداز تعمیق روابط دوستانه با همه کشور‌هایی که روسیه را شریکی قابل اعتماد و صادق می‌دانند، باز بوده‌ایم. آنها اکثریت جهانی را تشکیل می‌دهند. ما از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کنیم. انتخاب با آنهاست. آیا آنها به تلاش برای مهار توسعه روسیه و پافشاری بر سیاست تهاجمی خود، فشار‌های چند ساله خود بر کشور ما ادامه خواهند داد یا به دنبال فرصت‌هایی برای همکاری و صلح خواهند بود؟

رئیس‌جمهور روسیه افزود: گفتگو بین روسیه و کشور‌های غربی در مورد مسائل امنیتی و ثبات استراتژیک تنها در شرایط مساوی امکان‌پذیر است. گفتگو [میان کشور‌های غربی و روسیه]، از جمله در مورد مسائل امنیتی و ثبات راهبردی، امکان‌پذیر است، اما نه از موضع زور، بدون هرگونه گستاخی، خودپسندی و انحصار شخصی، بلکه تنها در شرایط مساوی و با رعایت منافع یکدیگر. روسیه با اطمینان به جلو نگاه می‌کند، آینده خود را برنامه‌ریزی می‌کند، پروژه‌ها و برنامه‌های جدید را ترسیم می‌کند. برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم که طراحی شده‌اند تا توسعه ما را پویاتر و حتی قدرتمندتر کنند.

پوتین در پایان ابراز اطمینان کرد که روسیه این دوره دشوار و حساس را با عزت پشت سر خواهد گذاشت و حتی قوی‌تر خواهد شد.

مراسم تحلیف پوتین با شلیک ۳۰ گلوله توپ به افتخار رئیس جمهور به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند