Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم لایروبی به موقع جوی ها، ساکن ماندن آب فاضلاب و عدم رعایت برخی شهروندان در ریختن زباله ها در کانال های معابر شهری باعث شده تا باز هم در تابستان امسال، بوی تعفن در برخی نقاط شهری احساس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، عدم لایروبی به موقع جوی ها، ساکن ماندن آب فاضلاب و از همه مهمتر عدم رعایت برخی شهروندان در ریختن زباله های خانگی در کانال های معابر شهری همه دست به دست هم داده تا هر ساله با شروع فصل تابستان به علت گرمای هوا، بوی نامطبوع در فضا پخش و حیوانات و حشرات موذی کاسه صبر مردم را لبریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوی تعفن صدای شهروندان زاهدانی را درآورد
 
شهرکی یکی از شهروندان زاهدانی با ارسال تصاویری از محل زندگی خود به خبرنگار ما گفت: همانطور که مشاهده می کنید به علت عدم لایروبی مناسب و به موقع تردد آب در مسیر کانال مسدود و منجر به استشمام بوی بد به خصوص هنگام روشن کردن کولرها شده است؛ که این بو وارد منازل شده و تنفس را برای اعضا سخت می کند.

وی بیان کرد: با توجه به گرمای هوا حشرات و پشه های موذی در اطراف این جوی ها زیاد شده و ورود آنان به خانه ها امان مردم را بریده، که می طلبد متولیان امر نظارت بیشتری بر پاکسازی به موقع انهار و جوی ها داشته باشند.
 


  ریگی دیگر شهروند ساکن در خیابان سعدی روبروی پارک کریمه زاهدان هم در این باره افزود: بوی نامطبوع فاضلاب باعث ناراحتی اهالی، کسبه و عابرین پیاده شده؛ علی رغم مراجعه و پیگیری چندباره به مسئولان شهرداری متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در این منطقه فاضلاب راکد مانده و به مسیر خاصی هدایت نمی‌شود وخود عاملی برای رشد و تجمع انواع پشه‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا شده و سلامت اهالی به ویژه کودکان را به مخاطره انداخته است.

به گفته این شهروند زاهدانی؛ بهداشت محیط در برخی از نقاط به معنای واقعی دیده نمی شود و مسئولان دغدغه ای در این خصوص احساس نمی کند.

وی اظهار کرد: بوی متعفن فاضلاب به علت گرمای هوا چندین برابر شده و زمینه ای برای آزار و اذیت مردم به شمار می رود چرا که در این گرمای طاقت فرسا نه تنها درو پنجره های خانه را نمی توان باز کرد بلکه با روشن کردن کولر این بو به داخل خانه آمده و آسایش را از اهالی سلب می کند.
   


  مردم در کاهش خطرات و هزینه‌ها نقش اساسی دارند
 
در تماس تلفنی که خبرنگار ما با داوود شاقوزایی، رئیس سازمان پسماند شهرداری زاهدان داشت، وی گفت: در راستای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی معابرعملیات لایروبی جوی‌ها و کانال‌ها، از سوی اکیپ‌های تنظیف معاونت خدمات شهری در دستور کار قرار دارد و مرتبا انجام می شود.

وی افزود: طی جلسه ای که چندی پیش با معاون خدمات شهری انجام داده ایم یک تانکر شست و شو مخصوص جوی ها در نظر گرفته شده تا اقدام به لایروبی جوی ها و انهار کند.

به گفته این مقام مسئول لایروبی جوی ها از هسته مرکزی شهر در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.

وی با بیان اینکه لازمه داشتن شهری خوب همکاری مردم را می طلبد، اظهار کرد: همه شهروندان در ایجاد شهری پاک و ایمن باید شهرداری را یاری و از تخلیه ضایعات و پسماندها در کانال ها و جوی‌ها خودداری کنند زیرا مردم در کاهش خطرات و هزینه‌ها نقش اساسی دارند.
 

رئیس سازمان پسماند شهرداری زاهدان ادامه داد: پیرامون پارک کریمه سعدیه نیز مکاتبه انجام خواهیم داد تا هر چه سریعتر این معضل که زمینه گلایه مندی اهالی را به دنبال داشته است، برطرف شود.

شاقوزایی گفت: برخی مکان ها هم که به علت خونابه های عید قربان با مشکل انسداد مسیر مواجه شده اند با آهک پاشی اقدام به برطرف کردن مشکل آنان خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کانال ها جوی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی از پنج شنبه تا شنبه هفته پیش رو ، بخصوص از اواخر وقت جمعه ، سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و مه آلودگی، در غالب نقاط، وزش بادشدید و کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه  می شود .

بر اساس هشدار  نارنجی هواشناسی، بارش‌های رگباری سبب جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و اختلال تردد خواهد شد.
باتوجه به این هشدار هواشناسی، کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه ها‌ی استان و لایروبی جوی‌ها، پاک سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن و مراقبت از گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران