Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور درباره اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی گفت: یک مرحله از شناسایی اتباع به پایان رسید و در فرصت اعلامی حدود دو میلیون و چند صدهزار نفر ثبت‌نام کرده و شناسایی شدند. - اخبار سیاسی -

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفت: لایحه تقدیمی دولت هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی بوده و در کمیسیون مربوطه در حال بحث و بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لایحه هنوز به صحن مجلس نرفته، ابراز امیدواری کرد زودتر به تصویب نمایندگان برسد.

وزیر کشور هم‌چنین در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی که اخیرا انجام شد، خاطر نشان کرد: یک مرحله از شناسایی اتباع به پایان رسید و در فرصت اعلامی حدود دو میلیون و چند صدهزار نفر ثبت‌نام کرده و شناسایی شدند. موضوع هم‌اکنون در مراحل بعدی به‌جهت ساماندهی بر اساس راهبردهای تنظیم‌شده است تا برای اقشار مختلف مهاجرین چه نوع اقداماتی انجام بگیرد. آنانی هم که وارد چرخه شناسایی و احراز هویت نشدند، طبیعتا باید به کشور افغانستان بازگردند.

وحیدی هم‌چنین درباره تعداد کسانی که در این طرح نام‌نویسی کردند، اظهار داشت: گفته می‌شود که حدود چندصد هزار نفر نیامدند اما نمی‌توان به قطعیت آمار را اعلام کرد. تعدادی از قبل بودند و با احتساب آنانی که الان ثبت‌نام کردند، تقریبا می‌توان گفت بیش از 80 درصد اتباع شناسایی شده‌اند و آن میزان باقی‌مانده هم باید به مراکز احراز هویت مراجعه کنند تا بتوان برنامه‌ریزی مناسبی داشت.

به گزارش تسنیم، پیش از این آیت الله رئیسی رئیس جمهور درباره ساماندهی کردن مهاجرین و اتباع خارجی حاضر در کشور و تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفته بود: تهیه شناسه برای کلیه اتباع خارجی لازم است، به‌نحوی که هم هویت و نقل و انتقال بین شهری، مسائل کسب و کار، ازدواج و شخصیه آنان در نظر گرفته شود.

رئیسی تصریح کرده بود که ملت ایران از افاغنه پذیرایی می‌کند و این پذیرایی منافاتی با تهیه شناسه و اعمال مدیریت ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر کشور وزارت کشور احمد وحیدی دولت سیزدهم وزیر کشور وزارت کشور احمد وحیدی دولت سیزدهم اتباع خارجی وزیر کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، محسنی راد مدیر کل اداره  گفت:دفترچه های سپرده گذاران اتباع خارجی استان یزد که در ماه های گذشته در این طرح شرکت نموده اند ، در اختیار دفاتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان  جهت توزیع قرار گرفت.

وی افزود:دفترچه های فوق دارای مهلت شش ماهه بوده که پس از بررسی وضعیت فرد،  قابل تمدید می‌باشد.                                                             

 محسنی راد گفت:ضریب امنیتی این دفترچه ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی،شماره سریال،مهر برجسته،امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل می‌باشد.

همچین  وی افزود : افرادی که دفترچه سرمایه گذاری را دریافت نموده اند در اولویت واگذاری کارتهای هوشمند قرار خواهند گرفت و کارتها و دفترچه بصورت همزمان تحویل اتباع خواهد گردید.                                                   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد