Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به این که نهاد، نمونه عملی و تحقق‌یافته زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور است، گفت: سازمان جهاد دانشگاهی تهران جهت تجاری‌سازی فناوری‌های بومی، گسترش بازار و مشارکت جهادگران سازمان در سود فعالیت‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی برای تاسیس شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر مسعود کمبرانی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران در آستانه چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با بیان این‌که بیش از چهار دهه مداومت بر یک روش صحیح، نتیجه‌ای به غایت ستودنی به جای گذاشته است، در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون جهاد دانشگاهی همزمان با گام دوم انقلاب،گام دوم فعالیت‌های خود را در کمال پختگی به پیش می‌برد.  

وی افزود: جهادگران دانشگاهی با اعتقاد به انجام اقدامات دانش‌بنیان و کاربردی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، سهم زیادی از پیشرفت‌های فناورانه کشور را به جهاددانشگاهی اختصاص داده‌اند و نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی در بهمن ماه سال 1400، بیانگر این موضوع است. از این‌رو جهاددانشگاهی را می‌توان نمونه عملی و تحقق‌یافته زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور دانست.

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران در تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: سازمان جهاددانشگاهی تهران با اجرای طرح فرهنگی تندیس فداکاری، الگوسازی برای جوانان ایران را مدنظر داشته و با اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله هنر، زبان‌های خارجی، پزشکی و علوم کامپیوتر و ... توانمندسازی جوانان و فارغ‌التحصیلان را هدف گرفته است.

دکتر کمبرانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی تهران در حوزه پژوهش‌های کاربردی تنوع خوبی دارد. این سازمان با تولید نهال‌های مثمر به روش کشت بافت، کمک موثری به باغداران برای بهبود کیفیت و کمیت محصولات باغی کرده است و با تولید واکسن‌های آبزیان و ارایه خدمات درمانی برای مزارع پرورش ماهی در قالب کلینیک تخصصی آبزیان، قدم موثری در جهت تولید ماهی سالم و حرکت در جهت امنیت غذایی کشور برداشته است.

وی تصریح کرد: سازمان جهاددانشگاهی تهران با تولید انواع کریستالیزاتورهای مصرفی در خطوط ریخته‌گری پیوسته مس، آلومینیوم و فولاد، دغدغه این صنایع را برطرف کرده و با تولید انواع مواد شیمیایی مصرفی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سهم خوبی در خودکفایی این صنایع داشته است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران افزود: علوم انسانی از حوزه های فعال در سازمان جهاددانشگاهی تهران بوده و در قالب پژوهشکده مطالعات توسعه، پروژه‌های ارزشمندی در رشته‌های مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم تربیتی برای سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی انجام شده و یا در دست اجراست.

دکتر کمبرانی افزود: این سازمان در جهت حمایت از افراد نخبه و صاحبان ایده، مرکز نوآوری و شتابدهی را با فضا و امکانات مناسب برای استقرار و هدایت افراد و شرکت‌های نوآور تاسیس کرده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاددانشگاهی تهران جهت تجاری‌سازی فناوری‌های بومی، گسترش بازار و مشارکت جهادگران سازمان در سود فعالیت‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی برای تاسیس شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی را آغاز کرده و انشالله در سال جاری نتایج خوبی از این اقدام حاصل خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران ، چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی ، چهل و دومین سالگرد جهاد دانشگاهی ، جهاد دانشگاهی ، سازمان جهاد دانشگاهی تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی سازمان جهاد دانشگاهی تهران سازمان جهاد دانشگاهی تهران سازمان جهاددانشگاهی تهران رییس سازمان جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مسابقه ملی «سدید» در 4 بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد 1403 برگزار می‌شود.

برگزاری دوره "سفیر تراز جمهوری اسلامی" به همراه مسابقه شبیه سازی در دانشگاه امام صادق(ع)

در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت 3 دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.

براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.

دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت 1403 مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.

برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:

یک جایزه 20 میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه 10 میلیون ریالی برای دو نفر
3 جایزه 5 میلیون ریالی برای سه نفر

سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد