Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر با بیان اینکه گزارش حسابرسی دوره پنجم مدیریت شهری آماده شده است، گفت: در دوره‌ای که دائما صحبت از شفافیت بود،هیچ گزارشی حسابرسی به مردم تهران ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بعد از یازده ماه کار فشرده در کمیسیون برنامه و بودجه گزارش حسابرسی مربوط به سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ شهرداری تهران آماده ارائه در صحن شورا است، گفت: بر اساس بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و همین طور سازمان ها و موسسات و شرکت های وابسته و نظارت بر حساب درآمد هزینه آنها با انتخاب حسابرس رسمی بر عهده شورای شهر گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: پس از آغاز به کار شورای ششم متاسفانه متوجه شدیم که این وظیفه قانونی شورای شهر در دوره قبلی اصولا مورد توجه قرار نگرفته و گزارش های حسابرسی چهار ساله مربوط به مدیریت پنجم شهری جمع بندی و آماده نشده و به صحن شورا ارائه نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تاکید ریاست شورای اسلامی شهر تهران، کمیسیون برنامه و بودجه از همان روزهای ابتدایی به منظور جلوگیری از تضیع حقوق بیت المال تلاش کرد تا بحث حسابرسی چهارسال مدیریت شهری پنجم را به صورت جدی پیگیری کند.

آخوندی ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ گزارش حسابرسی مربوط به سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ وجود نداشت لذا در گام اول می بایست نسبت به جمع آوری اطلاعات و گزارش ها اقدام می شد بر همین اساس جلسات متعددی با حسابرسان در حوزه های مختلف از جمله مناطق، شرکت ها، سازمان ها و ... برگزار و بر اساس برنامه زمان بندی این توافق حاصل شد تا گزارشات حسابرسان به دست ما برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ گزارش حسابرسی مربوط به این چهار سال باید جمع بندی می شد، خاطرنشان کرد: بعد از جلسات متعدد و بیش از ۸ ماه کار مداوم توسط کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه نهایتا بیشتر گزارشات از حسابرسان اخذ شد. 

وی گفت: بیش از یک هزار صفحه پاور پوینت در مورد این حسابرسی ها و جمع بندی آنها آماده شده است. با توجه به حجم زیاد این گزارش ها که ۳۰۰ گزارش حسابرسی است و هر کدام صفحات زیادی را شامل می شود ما تلاش کردیم که گزارش تجمیعی چهار ساله هر بخش را آماده و به صحن شورا ارائه کنیم تا از این طریق هم یک نمای کلی از عملکرد واحدها در چهار سال دیده شود و هم اینکه در وقت صرفه جویی شود چراکه ارائه ۳۰۰ گزارش حسابرسی به صورت جداگانه وقت زیادی را از شورا می گرفت.

آخوندی به صرف بیش از ۳ هزار نفر ساعت کار کارشناسی توسط نیروهای متخصص مبنی بر بررسی، تجمیع و تلفیق حسابرسی چهارساله دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: استخراج بندهای تکلیفی از گزارش حسابرس انجام شد تا در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا بر اساس آن ایرادات و اشکالات قبلی را برطرف کنند و هم اینکه برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این گزارش ها می تواند در شناسایی آسیب های مدیریتی و سیستمی مفید واقع شود. با توجه به اینکه شورا بر اساس بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات شورا وظیفه دارد تا موارد نقص و تخلف را اعلام و بر اساس مقررات قانونی پیگیری های لازم را انجام دهد مواردی که تخلف شده یا رعایت نشده را می توانیم اعلام و مورد پیگیری قرار دهیم.

آخوندی با بیان اینکه چگونه شورای شهر تهران در دوره پنجم به یکی از مهمترین وظایفش که نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری از طریق انتخاب حسابرس و اخذ گزارش حسابرسی و قرائتش بود به هیچ وجه عمل نکرده، گفت: در طول چهار سال گذشته حتی یک گزارش حسابرسی از عملکرد ۴ ساله مدیریت شهری در صحن شورا قرائت نشده و حتی از آن بالاتر گزارش های حسابرسی از حسابرس اخذ و پیگیری نشده است. مردم تهران باید حتما بدانند که در دوره ای که دائما صحبت از شفافیت بود یکی از مهمترین مصادیق شفافیت که ارائه گزارش حسابرسی مناطق، سازمان ها و واحدهای ستادی شهرداری بوده انجام نشد و هیچ گزارشی در این خصوص به مردم تهران ارائه نشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اعضای شورای پنجم شهر تهران باید پاسخ دهند که چرا این وظیفه اصلی و قانونی را انجام نداده و پیگیری در خصوص آن انجام نداده اند، بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه با یک کار فشرده و طولانی مدت از ابتدای شورای ششم توانست گزارش حسابرسی چهارساله مدیریت پنجم شهری را آماده کند.

وی اظهار کرد: انشالله از روز سه شنبه گزارش های حسابرسی در صحن شورا ارائه خواهد شد. تلاش کردیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در هر جلسه شورا بتوانیم گزارش چهار ساله چند منطقه یا سازمان و شرکت را قرائت کنیم. در این خصوص مجبوریم به صورت تجمیعی و با تاکید بر موارد مهم گزارش و همینطور تکالیفی که بر عهده شهرداری قرار داده خواهد شد موارد را بیان کنیم تا هم مردم از عملکرد ۴ ساله مطلع باشند و هم اینکه وظیفه قانونی شورا که در دوره قبل انجام نشده تعیین تکلیف شود.

آخوندی تاکید کرد: ما تلاش کردیم به منظور به روزرسانی گزارش ها علاوه بر اینکه گزارش های ۴ سال گذشته را در صحن قرائت و اقدامات قانونیش را انجام می دهیم برای سال ۱۴۰۰ نیز حسابرس ها را انتخاب کرده تا فردا مورد تصویب شورا قرا گیرند.

وی در پایان گفت: برای سال ۱۴۰۱ نیز با رعایت تشریفات قانونی پیشنهاداتمان را در مورد حسابرسان سال ۱۴۰۱ از اکنون مشخص کردیم و در طرحی که به شورا ارائه شده که در صورت تصویب آن حسابرسان نیز کارشان را آغاز می کنند. ما تلاش می کنیم گزارش های سال ۱۴۰۰ را همین امسال در صحن شورا تا پایان سال قرائت کنیم. ما به دنبال آن هستیم که در حسابرسی ها به روز باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرسازی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی حسابرسی چهار گزارش حسابرس شهر تهران مدیریت شهری صحن شورا شورا ارائه دوره پنجم شورای شهر چهار سال گزارش ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم