Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سازمان هواشناسی کشور از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به تولید بیش از 78 هزار داده در زمینه هواشناسی و ایجاد سامانه ملی مدلسازی و پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر اقدام کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عملکرد سازمان هواشناسی کشور طی مدت زمان آغاز به کار کابینه دولت سیزدهم تا دوازدهم تیرماه سال جاری از سوی معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان هواشناسی کشور در جهت توسعه ایستگاه‌های هواشناسی، ‌ایجاد سامانه‌های پیش‌بینی کیفیت هوا و افزایش تعداد رادارهای هواشناسی در سطح کشور به منظور تولید هرچه بیشتر و دقیق‌تر داده‌های هواشناسی اقدامات مختلفی انجام داده است.
ایجاد سامانه ملی مدلسازی و پیش‌بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر و طراحی و ایجاد سامانه هشدار سیل در کشور را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات این سازمان تابعه وزارت راه و شهرسازی دانست.
سازمان هواشناسی همچنین به مطالعه مکان‌یابی ساختمان رادار هواشناسی در شهرهای همدان و خرم آباد به مساحت 533 متر مربع اقدام کرده است.
آماده سازی طرح توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی و استفاده از تجهیزات روزآمد و فنآورانه به منظورافزایش دقت در پیش‌بینی شرایط جوی از دیگر اقدامان این سازمان در کمتر از یک سال است.
سازمان هواشناسی کشور همچنین طی این مدت به تولید بیش از 78 هزار داده و 5400 محصول در بازه‌های زمانی متعدد و ارائه آن‌ها به کاربران عمومی و تخصصی از جمله حمل‌ونقل، مدیریت منابع آب، کشاورزی و ... پرداخته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوا سازمان هواشناسی کشور ایجاد سامانه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت فردا تا اوایل وقت سه شنبه، با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، بویژه مناطق شمالی و مرکزی استان، ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و دریا نیز طی این مدت متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ضمن اینکه از روز چهارشنبه با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، خلیج فارس مواج است.

وی گفت: آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و از فردا افزایش ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و امروز تا اوایل شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6097041

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی