Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تغییرات و تحولات سیاسی و اقتصادی و ... در دنیا موجب شده تا اهمیت کارآفرینی و اقتصاد غیرنفتی بیش از پیش در دنیا اهمیت یابد و این خود سرآغازی جدی برای پرداختن به معقوله پیشران های اقتصادی و کارآفرینی در دنیا است. با توجه به بروز مشکلات متعدد در دنیا و بروز مشکلات و بحران های متعدد، بی شک شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز در کشورها به گونه ای متفاوت است و حل مشکلات و تنگناها نیز راه حل های جدید و متفاوتی را طلب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ترکیب جمعیت جوان کشور، ضرورت ایجاد فرصت های شغلی و نیز نوسان بهای نفت سه عامل عمده ای هستند که موجب شده تا در کشورهای مختلف درآمدهای غیرنفتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد در  این مسیر بی شک ابتکار، خلاقیت و نوآوری چیز دیگری نیست.

اکنون در عرصه جهانی، افراد خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان پیشران های اقتصادی و کارآفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی شده اند و از آنها نیز به عنوان قهرمانان ملی یاد می شود زیرا چرخ های توسعه اقتصادی در هر کشوری همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت درمی آید. در اهمیت کارآفرینی توجه به این نکته ضروری است که طی بیست سال (۱۹۸۰ - ۱۹۶۰) در یکی از کشورهای جهان سوم (هند) تنها ۵۰۰ موسسه کارآفرینی شروع به کار کرده‌اند و حتی بسیاری از شرکت های بزرگ جهان برای حل مشکلات خود به کارآفرینان روی آورده‌اند که این نشان از اهمیت روزافزون معقوله پیشران های اقتصادی و کارآفرینی در سراسر دنیا دارد.

یکی از وظایف مجامع کارآفرینی، ارائه مشاوره و آموزش به کسب و کارهای نوپا است که در سایر کشورها این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال مرکز توسعه کسب و کار "زبیر" در کشور عمان، یکی از اهداف خود را حمایت جامع از کسب وکارهای کوچک و در حال رشد به منظور هدایت آن‌ها برای رشد و توسعه‌ای پایدار و مشارکت آن‌ها در تغییرات مثبت فضای کسب و کار داخلی عنوان کرده است.

این مرکز ماموریت خود را ایجاد مجموعه ای غیر انتفاعی مشاوره عنوان کرده که به صورت راهکار محور با کسب وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.

«شرکا» یک کمپانی عمانی دیگر، دارا بودن سیستم آموزش و تولید محتوا برای آگاهی بخشی در مورد کار آفرینی و اهمیت آن برای رشد بیزنس‌های نوین را به همراه برگزاری ایونت‌های متعدد از جمله اهداف خود قرار داده است. همچنین این شرکت تلاش می‌کند تا جامعه را به حمایت از کسب و کارهای کوچک سوق دهد و این نکته را آموزش دهد که کارآفرینان مهم ترین عنصر و قلب تپنده ی کسب و کارهای نوپا هستند.

شرکت«ومضه» عمان، یک مجموعه خصوصی است که در زمینه ارائه مشاوره، تولید محتوا و مدیا در زمینه‌ی کارآفرینی برای آگاهی بخشی و نشرخبرهای مربوط به این حوزه در منطقه و برنامه‌هایی مانند برگزاری مجموعه ایونت‌های مشاوره و آموزش کارآفرینی فعالیت می‌کند.

انجمن کارفرینان آمریکا نیز که به عنوان یکی از انجمن‌های مطرح جهان در این زمینه فعالیت می‌کند طی سال‌های گذشته در زمینه آموزش و مشاوره به اقداماتی از جمله ارائه مشاوره‌های مالی و اقتصادی ( در زمینه سرمایه‌گذاری، و جذب سرمایه خارجی)، ارائه خدمات آموزشی در مراکز مشترک ایجاد شده با دانشگاه‌ها و مراکز فنی و تخصصی، ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی در زمینه بازاریابی و ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی در زمینه روش‌های تولید پرداخته است.

همچنین در کشور ترکیه نیز دولت در زمینه ارائه مشاوره حضور پررنگی داشته است که از جمله اقدامات آن می‌توان به تاسیس دفاتر خدمات مشاوره ای دولتی در۱۸۰کشور جهان که در آن ۵۰ درصد هزینه را متقاضیان مشاوره و مابقی را دولت می پردازد اشاره کرد.

کد خبر 691519 برچسب‌ها ترکیه اقتصاد آمریکا کارآفرینی هند عمان امارات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه اقتصاد آمریکا کارآفرینی هند عمان امارات ارائه مشاوره کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد

کامیار جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی مددجویان در عرصه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره ارائه خدمات مشاوره گسترده و رایگان به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه، افزود: فرآیند مشاوره به‌صورت فردی و گروهی در زمینه‌های زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره تحصیلی و کنکوری، مشاوره شغلی، کودک و نوجوان، تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی در سطح استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ادامه داد: این فعالیت توسط ۲۴ نفر مشاور و روانشناس در مقاطع ارشد و دکتری صورت می‌گیرد.

به گفته جمشیدی، این خدمات مشاوره‌ای بر اساس نیازسنجی و شناسایی موارد مختلف برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان در سطح کیفی مطلوب و قابل قبولی انجام شده و تلاش می‌شود که در سطح گسترده‌تری پیرامون رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مددجویان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۲۴ هزار خدمت مشاوره‌ای به مددجویان این نهاد مقدس در استان کرمانشاه ارائه شده است که همه این فعالیت‌ها به صورت رایگان و با حضور کارشناسان مجرب و با تجربه بوده است.

جمشیدی تاکید کرد: بر اساس بازخورد دریافتی اداره فرهنگی کمیته امداد، این مشاوره‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های موجود و افزایش سطح آگاهی این مددجویان در عرصه‌های مختلف داشته است و امیدواریم شاهد نتایج بهتری در سنوات آینده باشیم.

کد خبر 6091474

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند