Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ‌در جریان بررسی طرح «تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران سازمان ها و شرکت های وابسته»، از آنچه آن را رها شدن حسابرسی در دوره گذشته مدیریت شهری عنوان کردند، انتقاد کردند.

به گزارش ایران اکونومیست اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه شنبه در جریان هفتاد و نهمین جلسه خود، بررسی طرح «تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران سازمان ها و شرکت های وابسته» را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درتوضیح این طرح اظهارداشت: تفاهماتی با شهرداری برقرار شد تا از هزینه های اضافی در اخذ گزارشات حسابرسی سال ۱۴۰۰ جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حسابرسان دارای رتبه الف برای حسابرسی سال ۱۴۰۱ انتخاب شده اند، عنوان کرد: با شهرداری هماهنگی خواهد شد تا دوباره کاری انجام نشود و حسابرسی سال ۱۴۰۱ با دقت صورت بگیرد.

آخوندی گفت: همه قراردادها با موسسات حسابرسی از سوی شورا منعقد می‌شود و کمیسیون برنامه و بودجه مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت حسابرسی را ارائه دهد.

وی، عدالت محوری و ایجاد فرصت یکسان برای واگذاری امور نظارتی شورا را مهم عنوان کرد و گفت: باید نرم افزاری از سوی شورا برای بارگذاری اطلاعات شرکت ها و سازمان ها تهیه شود که قابلیت بروزرسانی داشته باشد.

چرا حتی یک گزارش حسابرسی در دوره گذشته شورا، ارائه نشده است

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح یادشده، با بیان اینکه مهمترین شعار شورای پنجم شفافیت بود، گفت: مهمترین مسئله شفافیت نیز گزارش های حسابرسی است که انحراف سنجی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اگر شعار آن ها شفافیت بود چرا حتی یک گزارش حسابرسی ارائه نشده است؟

سروری حسابرسی از شهرداری را وظیفه ذاتی شورا برشمرد و تاکید کرد: وقتی حتی یک گزارش در طول چهار سال قرائت نشده، انحرافات موجود ادامه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه این دوره از شورای شهر بیش از ۳۰۰ گزارش حسابرسی تهیه کرده، گفت: به اعتقاد من ترک فعل در دوره قبلی شورا انجام شده است.

وی تأکید کرد: با همکاری شهرداری و شورا، یک حسابرسی مشخص انجام خواهد شد که در کنترل هزینه ها، سرعت و دقت حسابرسی اثرگذار خواهد بود.  

شورای اصلاح طلب شعار شفافیت داد 

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این طرح گفت که صحن شورا محل آزمون رسانه های اصلاح طلب است.

وی گفت: شورای اصلاح طلب شعار شفافیت داد و گونه ای دیگر عمل کرد و حتی یک گزارش حسابرسی ارائه نکرد.

اقراریان سخنان خود را خطاب به محسن هاشمی رئیس شورای پنجم ادامه‌داد و گفت که وی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی افزود: ما امروز شاهد این هستیم که این افراد وظیفه قانونی خود را انجام نداده اند و تمام آنچه صورت نگرفته، روی دوش شورای ششم قرار گرفته است.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این افراد باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی گفت: چرا شهر را رها کردند و شاهد فاجعه در پایتخت هستیم؟ شورا خود را نماینده مردم می داند و از شهرداری سوال می پرسد و تذکر می دهد.  

اقراریان ادامه‌داد: شورای پنجم نماینده مردم بوده یا نماینده شهرداری؟ اگر نماینده مردم بوده اند چرا حتی یک گزارش حسابرسی ارائه نکرده اند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی در حال حاضر کجاست که این تخلفات را بررسی کند، گفت: باید افرادی که تخلف کردند، پاسخگو باشند و دادستانی به این قضیه ورود کند.  

وی از رسانه های اصلاح طلب خواست که چشم خود را بر این مسائل نبندند و اظهار داشت: درخواست من این است که متخلفین به صراحت به مردم معرفی شوند و تکلیف موضوع عدم حسابرسی به عنوان یک پرونده مفتوح، مشخص شود.

اقدام چهار سال اخیر خلاف قانون بوده است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این طرح تاکید کرد که در چهار سال دوره پنجم مدیریت شهری نه تنها یک گزارش حسابرسی قرائت نشده بلکه حتی یک گزارش نیز دریافت نشده است.  

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه اقدام ارزنده ای انجام داده و بیش از ۳۰۰ گزارش را گردآوری کرده است.

چمران با بیان اینکه اقدام چهار سال اخیر خلاف قانون بوده است، گفت: از لحاظ قانونی موظف هستیم گزارشات حسابرسی را پیگیری کنیم و این گزارشات به موقع قرائت و نتایج به شهرداری اعلام شود.

وی ادامه داد: مبنای همه کارها حسابرسی است و حسابرسی تعیین می‌کند که چه شرکتی کار کرده و شرکت‌ها چه نوع بیلان کاری داشته اند.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران، طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران سازمان ها و شرکت های وابسته را تصویب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران حسابرسی سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران سازمان ها و شرکت های وابسته را تصویب و در حال بررسی حسابرسی سال ۱۴۰۱ هستند.

ادامه دارد

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شورای شهر ، جلسه علنی ، مدیریت شهری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی مدیریت شهری شهرداری تهران سازمان ها و شرکت های وابسته شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون برنامه و بودجه یک گزارش حسابرسی جریان بررسی مدیریت شهری اعضای شورای حسابرسی سال اصلاح طلب چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: مناظره‌های ضبط شده از دو نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، هر روز ساعت ۶ صبح و ۲۲ از رادیوی خراسان جنوبی و ۸ صبح و ۱۹ از سیمای خاوران پخش می‌شود.
دور سوم مناظرات هم قرار است دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از رادیو و سیمای خاوران پخش شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند