Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالاش نفت تهران از احداث مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی برای نخستین بار در شرکت پالایش نفت تهران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، حامد آرمان‌فر در آیین جشن عید سعید غدیر خم در تالار ولایت شرکت پالایش نفت تهران ضمن ترسیم اهداف و چشم‌انداز این شرکت اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور نگاه‌ها نسبت به عملکرد پالایشگاه‌ها دقیق‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ درصد از سوخت هوایی کشور از پالایشگاه تهران تأمین شد، تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور خوشبختانه کارکنان خدوم شرکت با تبدیل تحریم به فرصت دریچه‌ای جدید به بحث تولید که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) است، باز کردند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران چشم‌انداز شرکت پالایش نفت تهران را حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان و تصریح کرد: شرکت پالایش نفت تهران نخستین شرکت پالایشی کشور خواهد بود که در راستای انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی را احداث می‌کند که این مهم با برگزاری مناقصات در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد. در چشم‌انداز جدید نگاه ما علاوه بر تأمین سوخت، تأمین انرژی کشور است.


حرکت به سمت پتروپالایشی


آرمان‌فر به بحث کیفی‌سازی محصولات شرکت، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی اشاره کرد و افزود: پالایشگاه تهران اگر به فروش محصولات کنونی اکتفا کند در آینده محکوم به فناست. باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و به‌روزآوری واحد‌های فرآیندی به سمت پتروپالایشی شدن حرکت کنیم که خوشبختانه گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده و بی‌شک منافع بلندمدت پالایشگاه مدنظر است.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از توان متخصصان داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با بهره‌برداری از پروژه CCR در سال ۱۴۰۳ با وجود چالش‌های موجود، گام بلندی برای سودآوری شرکت و رعایت الزامات محیط زیستی و کمک به بهبود هوای تهران برداشته شود.

مدیرعامل شرکت پالاش نفت تهران در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از کارکنان حاضر در تعمیرات اساسی شرکت گفت: تعمیرات اساسی که جلوتر از برنامه‌ریزی انجام شد در حال اتمام است که از تمامی کارکنان شرکت به‌ویژه کارکنانی که به هر نحوی با تعمیرات اساسی سروکار داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت پالایش نفت مزرعه خورشیدی تأمین انرژی شرکت پالایش نفت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد