Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در آئین آغاز طرح شهید دانش آموز «رضا پناهی»، گفت: در قالب این طرح ساماندهی 1126 مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای10 دانش آموز در کشور، آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر در آئین آغاز طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی بالای10 دانش آموز در کشور، گفت: در این مسیر خیرین حقیقی و حقوقی، بسیجیان و جهادگران عرصه مدرسه‌سازی یاری‌گر ما خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در چند سفر استانی به موضوع جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی و اهمیت ایمنی ساختمان مدارس، بیان کرد: پیش از این جمع‌آوری و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی در اقصی نقاط کشور به صورت مستمر اما پراکنده انجام می‌شد، که با آغاز طرح شهید پناهی، این برنامه به طور سراسری و با اولویت در دستور کار قرار گرفته و به طور جدی و جهادی تا رسیدن به مقصود پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص مدارس کانکسی گفت: تنوع استفاده در شرایط مختلف جمعیتی وجغرافیایی، ضرورت مطالعات و دسته بندی را برای فاز اجرایی طرح و اینکه این مدارس و کلاس‌های درس جایگزین یا ساماندهی شود را می‌طلبید؛ که در این طرح قرار است تعداد 962 مدرسه کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش آموز را ساماندهی کنیم.
وی با اشاره به وجود کلاس‌های درس کانکسی به صورت ضمیمه در تعدادی از مدارس گفت: 1335 کانکس کلاسی ضمیمه داریم که در مرحله نخست ساماندهی آنها به این صورت است که در صورت امکان با فضای اداری مدرسه جابجا شوند تا به مرور و در مراحل بعدی در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز آن‌ها را نیز جایگزین کنیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص مدارس سنگی تصریح کرد: این مدارس غالبا در مناطق کوهستانی واقع‌اند که قرار است در این طرح  مدارس سنگی فاقد ملات که به اصطلاح به صورت خشکه چین ساخته شده‌اند و تعداد آنها 164 مورد است، جایگزین و ساماندهی شوند.
رخشانی‌مهر با بیان اینکه در این طرح علاوه بر اعتبارات سازمان نوسازی مدارس از مشارکت بنیاد برکت نیز در تامین منابع مالی مورد نیاز بهره‌مند خواهیم شد، ابراز امیدواری کرد به برکت شهید دانش آموز والامقام «رضا پناهی» کار را به خوبی پیش برده و اهداف مورد نظر طبق زمان بندی پیش بینی شده محقق شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساماندهی سازمان نوسازی مدارس سنگی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس