Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از انجمن بیماری‌های مغز و اعصاب ایران، دکتر محمدرضا قینی، رئیس بیست و نهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، صبح امروز در نشست خبری این کنگره، با بیان این موضوع که سکته مغزی جزو عوارض برجسته کووید است و در کنگره امسال پیرامون کووید و سکته مغزی، بحث خواهد شد، گفت: پاندمی کرونا باعث شد افراد دچار سکته مغزی به مراکز درمانی مراجعه نکنند و همچنین، درمان را به تأخیر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قینی افزود: ۱۰۰ تا ۱۵۰ مورد سکته مغزی از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، تا قبل از دوران کرونا، ثبت شده که تقریباً آمار بالایی است و قطعاً با شروع دوران کرونا، این آمار افزایش یافته است.

وی در ارتباط با رابطه واکسن کرونا و بروز سکته مغزی، گفت: طرح این موضوع که واکسن با بروز سکته مغزی ارتباط دارد، باید با مستندات علمی و تحقیقات باشد و برای سکته مغزی و ارتباط آن با واکسن کرونا، چنین مستنداتی وجود ندارد.

رئیس کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران با اشاره به ارتباط استرس و سکته مغزی، افزود: از نظر علمی، کسی که زمینه سکته مغزی را داشته باشد، ممکن است کم خوابی و استرس منجر به سکته مغزی شود و ثابت شده که ایست تنفسی خواب، یک علامت برای بروز سکته مغزی است.
وی بهترین زمان درمان بیمار سکته مغزی را زیر ۳ ساعت دانست و اشاره کرد: مهمترین داروی اورژانسی این بیماران در بیمارستان‌های پذیرش کننده، موجود است و دارویی مثل آسپرین هم به راحتی در دسترس بیماران سکته مغزی قرار دارد.
در ادامه این متخصص مغز و اعصاب درباره بیماری پارکینسون اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در بیماری پارکینسون، این است که مقداری دیر تشخیص داده می‌شود و متأسفانه در جهان، هیچ درمانی برای بازگشت پارکینسون وجود ندارد و در ایران، نوع خوش خیم آن را شاهد هستیم و درمان‌هایی که داریم، هم‌تراز درمان‌ها در جهان است.

به گزارش انجمن بیماری های مغز و اعصاب ایران، در ادامه این نشست خبری، دکتر علی اصغر اخوت متخصص مغز و اعصاب و دبیر علمی بیست و نهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، گفت: در این کنگره متخصصین مغز و اعصاب سراسر کشور گردهم می آیند و جدیدترین مباحث علمی بیماری‌های ام اس، پارکینسون، سکته مغزی و…، همچنین بررسی عوارض کووید در سکته مغزی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری حضوری کنگره امسال که در روزهای ۴ تا ۷ مردادماه در محل هتل المپیک تهران برگزاری می شود، افزود: هدف کنگره، به روز رسانی مطالب و مباحث پیرامون نورولوژی است و امیدواریم کنگره امسال، بعد از دو سال برگزاری مجازی کنگره به خاطر پاندمی کرونا، مورد ثمر واقع شود.

اخوت با اشاره به اینکه شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب، سردرد است و بعد از آن، سکته مغزی قرار دارد، ادامه داد: ۲۰ درصد بانوان کشور میگرن دارند و ۸ میلیون نفز از جمعیت کشور دچار سندرم خواب بیقرار هستند؛ یعنی اختلالاتی در زمان خواب دارند.

وی گفت: در ارتباط با تزریق دوز چهارم، برای بیماران مغز و اعصاب، مطالعات نشان داده است که نتوانسته اند ارتباطی بین تزریق واکسن کرونا و سکته مغزی پیدا کنند.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1652784

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مغز انسان سکته مغزی مغز و اعصاب سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟

به گزارش خبرآنلاین، دبیر سی ونهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران از ارایه جدیدترین دستاوردهای در زمینه رادیولوژی نوین و هوش مصنوعی در کنگره امسال این انجمن که ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه امسال و با حضور جمعی از متخصصان داخل و خارج کشور در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، دکتر لیلا آقا قزوینی، متخصص رادیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت ارایه خدمات پزشکی در بیماران مراجعه کننده به اورژانس ها به خصوص بیماران دچار تروما و سکته های مغزی، تصویربرداری در اورژانس در کنار دیگر مباحثی چون تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی، تصویربرداری زنان و بارداری و تصویربرداری سروگردن از محورهای مورد تمرکز کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران است.

وی با اشاره به شعار کنگره امسال که «رادیولوژی آینده فراتر از افق هاست» و به همین منظور نقش هوش مصنوعی، چت پات ها و چت جی پی تی(Chat GPT ) در رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: همچنین در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مبحث اخلاق پزشکی در رادیولوژی به همراه ارایه راهکارها در این حوزه ارایه خواهد شد.

دکتر آقا قزوینی با تاکید بر اهمیت درج شرح حال کامل و هدفمند بیمار توسط پزشکان بالینی درخواست کننده تصویر برداری برای دریافت گزارش های اصولی و کاربردی تصویربرداری یادآور شد: از آنجا که دقت و صحت تصاویر درخواستی متخصصان مربوط در جهت تشخیص دقیق بیماری و بهبود حال بیمار موثر است، آشنایی با نکات چالش برانگیز و گمراه کننده تشخیصی در تصویربرداری در این کنگره مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است که امسال قرار است در آن مباحث مهم دیگری مانند PET اسکن ها مورد بحث و هم اندیشی متخصصان حاذق در این رشته ها قرار گیرد.

لازم به ذکر است، این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها ،دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران داخلی و خارجی به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد. همزمان با سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، نمایشگاه های تجهیزات پزشکی در چهار سالن مجزا در محل هتل المپیک تهران به ارایه آخرین دستاوردهای تجهیزات رشته تصویربرداری خواهند پرداخت.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901391

دیگر خبرها

  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟