Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاهوتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:این میزان کود با مشارکت ۶۶ کارگزاری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد بین بهره برداران توزیع شده است.

وی با اشاره به تنوع ایجاد شده در خصوص تامین انواع کودهای فسفاته و پتاسه امسال تنوع بسیار خوبی ایجاد بطوریکه هم اکنون انواع کود در انبارهای شرکت و کارگزاران وجود دارد 

وی بیان کرد: توزیع کود با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بصورت قانونمند بین کشاورزان بر اساس نیاز توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاهوتی با اشاره به تشکیل کمیته پایش کود استانی و شهرستانی  اضافه کرد: این طرح در راستای کنترل و نظارت بر روند توزیع نهاده‌های کشاورزی و جلوگیری از توزیع کود شیمیایی خارج از شبکه اجرا شد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و نظارت بیشتر در سال های اخیر عاملیت تعدادی از کارگزاری های متخلف نهاده‌های کشاورزی استان لغو و تعدادی نیز جریمه شدند.

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: سالیانه ۳۸ هزار تن انواع کود یارانه ای در استان توزیع می شود.

لاهوتی با اشاره اینکه این شرکت با ۹۰ شرکت در سراسر کشور تفاهم نامه دارد عنوان کرد: امسال همچنین ۳۰۰ تن انواع کود به قیمت آزاد از  این شرکت ها خریداری و بین بهره برداران در استان توزیع شد.

وی بیان کرد: تیرماه امسال همایشی در استان برگزار و ۹ شرکت به عنوان تولیدکنندگان شاخص کشور به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

لاهوتی تاکید کرد: این همایش با هدف آشنایی با تولیدات نوین و خرید بدون واسطه این نهاده کشاورزی مهم در استان برگزار شده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۷۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران کهگیلویه و بویراحمد بهره برداران انواع کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند