Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:55:13 GMT

حفاری در دل خلیج فارس؛ باز هم بوشهری‌ها اولین بودند+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۸۶۱۶

حفاری در دل خلیج فارس؛ باز هم بوشهری‌ها اولین بودند+فیلم

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس - بوشهر، محمدرضا زائری: در سفر رئیس جمهور به استان‌های ساحلی کشور طرح توسعه بنادر کوچک با هدف بهبود وضعیت ساحل نشینان یکی از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم بود که این رسالت مهم بر دوش سازمان بنادر و دریانوردی گذاشته شد تا برای تحقق آن اهتمام جدی ایجاد شود.

در تیرماه سال جاری و در نشست شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی که در بندر بوشهر برگزار شد، حسن بیک محمدلو معاون برنامه ریزی، توسعه و مدیریت و منابع این سازمان، پروژه طرح توسعه بنادر کوچک را در اولویت مهم در بودجه ریزی سازمان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یکی از شرکت‌های دولتی و زیر مجموعه وزارت راه مأموریت انجام مطالعات ژئوتکنیک دریایی را بر عهده گرفت تا در این راستا بتواند نقش آفرینی کند که این مهم در سه بنادر ریگ، گناوه و دیلم در اولیت کاری این شرکت قرار گرفت.

نیروی‌های متخصص و با دانش رمز موفقیت ما بود
غلامرضا قاسمی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در بحث ورود به بازوهای جدید و با توجه به اینکه تجربه‌ای در زمینه حفاری دریایی نداشتیم، مذاکراتی با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان انجام شد و موفق شدیم با یک تیم قوی از کارشناسان ژئوتکنیک وارد این پروژه شده و در طرح توسعه بنادر ریگ و گناوه موفق عمل کنیم.

عملیات حفاری طرح توسعه بندرگناوه

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مدیر عامل شرکت آزمایشگاه‌های کشور داشتیم به خوبی در بحث مالی این پروژه مورد حمایت قرار گرفتیم تا روند کار در این پروژه به خوبی و بدون مشکل انجام شود.

قاسمی با بیان اینکه آزمایشگاه استان بوشهر در طرح‌های مختلفی پیشتاز بوده عنوان کرد: در پروژه‌های همچون سیستم مدیریت یکپارچه، ایزو ۱۷۰۵، و آزمایشات دانسیته‌سنج هسته‌ای در ایران جزء اولین‌ها بودیم که این امر به همت کارشناسان با دانش شرکت به خوبی رقم خورده است.

راندمان بالایی در این عملیات داشتیم
شهرام احمدی معاون فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر نیز در خصوص پروژه عملیات حفاری طرح توسعه بندر گناوه گفت: در پروژه عملیات حفاری از جک پارچ‌های سه و چهار پایه استفاده می‌شود که در این پروژه نیز ما از نوع سه پایه استفاده کردیم.

وی در ادامه افزود: این جک آپ سطح عرشه آن ۲۴ متر مربع و ارتفاع پایه‌های آن ۱۰ متری می‌باشد که در بازوهای شمالی، جنوبی و حوضچه آن ۱۳ گمانه حفاری انجام شد که عمق آب محل حفاری از سه تا ۷ متر بود و با توجه به ۱۰ متری بودن دستگاه جک آپ، ما در بازوی شمالی چهار، جنوبی پنج و در امتداد ساحل نیز دو گمانه و همچنین در محل حوضچه نیز دو گمانه پنج متری حفاری کردیم.

احمدی در خصوص مدت زمان حفاری این پروژه نیز عنوان کرد: در این پروژه ۹۶ روز حضور داشتیم که ۳۵ روز آن به دلیل شرایط بد جوی عملیلت حفاری انجام نشد و در مجموع ۶۱ روز مفید کار کردیم و ۳۹۰ متر حفاری نیز انجام شد که راندمان ۶ و نیم متر در روز را به ثبت رساندیم که از راندمان حفاری در خشکی بالاتر می‌باشد.

 

حفاری دریایی شرایط خاصی دارد
شهرام عاقبتی کارشناس ژئوتکنیک آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر نیز در خصوص این پروژه اظهار کرد: بر اساس ویرایش سوم مبحث هفت مقررات ملی ساختمان اگر در پروژه‌ای هریک از هشت حالت بیان شده به تنهایی وجود داشته باشد شرایط خاص مطالعات ژئوتکنیک را می‌طلبد و در پروژه‌های استان بوشهر از این تعداد هفت مورد را دارا می‌باشیم.

وی تصریح کرد: در پروژه‌های حفاری دریایی اس پی تی در محدود خاک‌های بسیار نرم، ضعیف و مصالح سُستی دارد که این یک معضل در فرونشست مصالح سنگی در این گونه پروژه‌ها به دنبال دارد.

قرارداد طرح توسعه گناوه باعث اعتبار بخشی به آزمایشگاه استان بود
ایمان مشهدپور کارشناس امور قراردادهای این شرکت نیز در خصوص شرایط خاص این قرارداد حفاری به خبرنگار ما گفت: پروژه ژئوتکنیک دریایی طرح توسعه بندرگناوه یکی از بهترین قراردادهای بود که آزمایشگاه استان بوشهر طی سال‌های اخیر منعقد کرده است.

جک آپ سه پایه محل قرار گرفتن دستگاه حفاری

وی تصریح کرد: به لحاظ حجم قراردادی و مبلغ ریالی بعد از فازهای پالایشگاهی، یکی از بهترین پروژه‌های بوده که مبلغ بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد به درآمد شرکت اضافه کرده و باعث اعتبار بخشی به آزمایشگاه استان بوشهر شده است.

به گزارش فارس، با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر طرح بنادر کوچک، اجرای توسعه بندر دیلم سومین طرحی خواهد بود که بعد از بنادر ریگ و گناوه در هفته جاری عملیات ژئوتکنیک آن توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حفاری دریایی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر توسعه بندر گناوه آزمایشگاه استان طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز کارگر اظهار داشت: عدالت قوام بقا یک نظام است و عدل مایه بقا یک نظام و سلامت حرکت یک نظام به سمت اهداف خود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: عدالت به معنای قانون مداری و حرکت حسب قانون و انجام به موقع هر کار در بستر و منظومه قانون است.

وی بیان داشت: در واقع اگر کسی خلاف قانون عمل نماید یا حرکتی کند که در مسیر قانون نباشد این از منظومه عدالت خارج شده و بی تردید ضربه سخت به شخصیت مجموعه، و در کلان به هندسه و جغرافیای نظام وارد می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: تمام بزرگان عرصه محاسبات عناوین انسانی بیان کردند، بین ظلم و عدل شیء سومی نیست یعنی اگر انسان عدالت به خرج ندهد خود عدم اجرای عدالت ظلم است.

امام جمعه بوشهر گفت: در نظام اسلامی تمام ارکان نظام به ویژه حوزه اجرا که کاملاً نظام مردمی را مدیریت می‌کند باید مظهر عدل نظام اسلامی باشد و تجلی عدالت به گونه‌ای باشد که مردم طعم آن را از سوی مسئولان بچشند.

وی بیان داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری روی تحقق و تجلی عدالت بسیار تاکید کرده اند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دیوان عدالت اداری کشور یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است و رشد و نظارت و توسعه فزاینده ای در عرصه جعل و انشا قانون پیدا کرده و نسبت بر نظارت بر حسن اجرای قانون و رسیدگی به امور مبنایی و مقصدی شکایات دارای وظایف خطیری است گفت: یکی از توفیقات دیوان بروز بودن در عرصه رسیدگی به پرونده‌ها است و با وجود کمیسیون‌ها، تمامی پرونده‌های عدالت اداری کشور ظرف یک هفته به پایان می‌رسد. این نشان از تسلط بر قانون و اجرای سریع آن است.

امام جمعه بوشهر گفت: دیوان عدالت اداری یک فرصت است هم مراقبت از اجرای عدالت می‌کند و خود مظهر عدالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفاتی که رخ می‌دهد به جهت عدم اطلاع از وضع قانون یا اطلاع از قوانین جدید است، که توسط مسئولان اجرایی گاهی صورت می‌گیرد به ویژه در تخصیص و هزینه کرد اعتبارات. بنابراین آموزش‌های لازم قبل از حضور در منصب برای همه مسئولین الزامی است که نه خود شخص آسیب ببیند و نه آسیب برساند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: در یک سال گذشته که کتابچه تفریق بودجه را مطالعه کردم بیش از ۹۰ درصد از تخلفات به علت عدم اطلاع از قوانین بود. بنابراین برای پیشگیری از این موضوع آموزش‌های لازم قبل از ورود به مسئولیت بسیار لازم است.

امام جمعه بوشهر گفت: وضع قوانینی که این قوانین به شکل موجبه جزئیه هستند و این قانون با قانون کلی آن هماهنگ نیست، باعث شده تا در جعل قوانین چه ملی و چه استانی با تزاحم قانونی یا تعارض قانونی مواجه شویم، به همین خاطر باید به مجموعه جغرافیای قوانین مسلط بود.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: بسیاری از مدیران بسیار موفق هستند هم از جهت اطلاعات و هم اجرا؛ لازم است مدیران موفق در عرصه اجرای قوانین تشویق شوند. همچنین در کنار این کار، کارگاه‌های آموزشی توسط کار ویژه‌ها برگزار شود

کد خبر 6094781

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • اولین موضع رسمی وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد