Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، تیمی از محققان که به دلیل کشف بسیاری از سیاهچاله‌ها به پلیس سیاهچاله معروف هستند، نزدیک به هزار ستاره سحابی رتیل در صورت فلکی دورادو را قبل از یافتن آن جستجو کردند.

آنها ادعا می‌کنند که این اولین سیاهچاله خفته با جرم ستاره‌ای محسوب می‌شود که در خارج از کهکشان راه شیری کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهچاله‌هایی با جرم ستاره‌ای زمانی تشکیل می‌شوند که ستارگان پرجرم به پایان عمر خود می‌رسند و تحت گرانش خود فرو می‌ریزند.

اگر سیاهچاله به طور فعال مواد را نبلعد و در نتیجه هیچ نور یا تشعشع دیگری از خود ساطع نکند، به عنوان «خفته» توصیف می‌شود.

این کشف به یافتن یک سوزن در انبار کاه تشبیه شده است، زیرا سیاهچاله‌های خفته به سختی قابل تشخیص هستند، زیرا با محیط اطراف خود تعامل ندارند.

دکتر پابلو مارچانت از دانشگاه لوون در بلژیک، یکی از نویسندگان این مقاله گفت: «این باورنکردنی است؛ ما معمولا اطلاعات بسیار کمی در این باره داریم.»

سیاهچاله تازه کشف شده در ابر ماژلانی بزرگ (کهکشانی اقماری که همسایه راه شیری است) قرار دارد. ابر ماژلانی بزرگ به دور ستاره‌ای داغ و آبی می‌چرخد ​​که تقریبا سه برابر کهکشان ما است.

اعتقاد بر این است که هزاران سیاهچاله با جرم ستاره‌ای در کهکشان راه شیری و ابرهای ماژلانی وجود دارند.

آنها بسیار کوچک‌تر از سیاهچاله بسیار پرجرم در فاصله ۲۷ هزار سال نوری از زمین هستند که به راه شیری نیرو می‌دهند و به Sagittarius A* معروف هستند.

دکتر جولیا بودنشتاینر، یکی از نویسندگان رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) در آلمان، گفت: «بیش از دو سال است که ما به دنبال چنین سیستم‌های دوتایی سیاه‌چاله‌ای هستیم.»

از لحاظ تاریخی، دوتایی‌هایی که میزبان سیاهچاله‌های جرم ستاره‌ای هستند، از طریق حضور گسیل‌های پرتو ایکس درخشان از قرص برافزایشی شناسایی شده‌اند.

کد خبر 691636 برچسب‌ها كهكشان راه شيرى فیزیک ستاره‌ای (اختر فیزیک) نجوم - سیاره - ستاره فضا - توریسم - سفر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره فضا توریسم سفر جرم ستاره ای راه شیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی