Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@20:30:32 GMT

ضرورت افزایش مجدد محدودیت‌ کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۸۹۶۲

وزیر کشور گفت: عادی انگاری بیماری کرونا مهم‌ترین عامل افزایش بیماری است؛ باید با افزایش رعایت مقررات بهداشتی همچون استفاده از ماسک و تزریق دوز یادآور، اجازه رشد دوباره بیماری کرونا را ندهیم. ناطقان: احمد وحیدی وزیر کشور در چهل و پنجمین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به روند افزایشی سویه جدید بیماری کرونا در کشور، افزود: باید برای استان‌هایی که با افزایش ابتلاء به بیماری کرونا مواجه شده‌اند؛ مداخلات مؤثر برای کنترل هر چه سریع‌تر بیماری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بر ضرورت افزایش محدودیت‌های تجمع و دورهمی در شهرهای قرمز کشور اشاره کرد و ادامه داد: عادی انگاری بیماری کرونا مهم‌ترین عامل افزایش بیماری است و برای همین باید با افزایش رعایت مقررات بهداشتی همچون استفاده از ماسک و تزریق دوز یادآور، اجازه رشد دوباره بیماری کرونا را در کشور ندهیم.

وزیر کشور پس از استماع گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص افزایش حدود ۶ درصدی بستری‌های کرونایی در کشور گفت: اجرای هر چه کامل‌تر "طرح شهید سلیمانی" همواره مورد تاکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است و برای همین باید به صورت همگانی در امر مقابله با کرونا بسیج شویم.

موضوع تعیین تکلیف شدن وضعیت شرکت‌های واکسن ساز داخلی از دیگر محورهای مورد اشاره فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بود که گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در حال حاضر هفت نوع واکسن در کشور در حال تولید است و در این خصوص مسئولان وزارت بهداشت بایستی نسبت به ادامه فعالیت شرکت‌های واکسن ساز حسب تخصص و توانمندی علمی و نیاز کشور تصمیم‌گیری لازم را داشته باشند.

وحیدی اضافه کرد: برخی از شرکت‌های داخلی واکسن‌ساز، مجوزهای اضطراری فعالیت گرفته بودند و باید این مجوزها به صورت مرحله‌ای، به دائمی و سپس به تأیید بین‌المللی و سازمان جهانی بهداشت برسد.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای مدیریت و مقابله با کرونا، یادآور شد: امروز جریان رسانه‌ای دشمن در تلاش برای به حاشیه بردن زحمات طاقت‌فرسا و شبانه روزی فعالان امر مقابله با کرونا است که باید در این خصوص مراقبت‌های لازم را نسبت به نیات شوم دشمن داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه امروز بر اساس وضعیت جدید بیماری و روند رو به افزایش آن بایستی مراقبت‌های جدی‌تری داشته باشیم؛ گفت: خدمات سامانه "ایران من" بر اساس تزریق دوز یادآور خواهد بود و شهروندان عزیز کشور نسبت به این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

وحیدی افزود: محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها با هدف کنترل سویه‌های جدید بیماری است.

وی در پایان به نزدیک بودن فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین اشاره کرد و گفت: در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های مؤثر رسانه‌ای برای رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص در مراسم بزرگ اربعین، ضرورتی جدی است و باید اقدامات لازم از سوی رسانه‌های رسمی کشور همچون صدا و سیما انجام شود. منبع: مشرق برچسب ها: افزایش محدودیت ها ، کرونا ، واکسن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش محدودیت ها کرونا واکسن مقابله با کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد