Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، برخی از مهاجران افغانستانی نسبت به صدور ویزا و عدم دسترسی به امکانات اولیه مقابل سفارت آمریکا در ماداگاسکار تجمع کردند.

الجزیره گزارش داد: برخی از مهاجران افغانستان مقابل سفارت آمریکا در  پایتخت ماداگاسکار تجمع کرده و خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌های خود پس از سال‌ها انتظار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان می‌گویند که درخواست انتقال به آمریکا طی سال 2019 میلادی را به اداره مهاجرات این کشور ارسال کرده و تنها طی دو ماه گذشته مصاحبه‌ای با آنها انجام شده است. 

این افراد اعلام کردند قرار بود طی یکماه تکلیف این افراد مشخص شود، اما تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته  و نمایندگی دیپلمایتک آمریکا نیز در این خصوص پاسخگو نیست. 

بهار، سخنگوی این  معترضان به الجزیره گفت: «ما از سال 2019 به گروگان گرفته شدیم و تا زمانی که به سوالات ما پاسخ مشخص داده نشود، دست اعتراض برنخواهیم برداشت.»

این افراد می‌گویند که در زمان حضور آمریکا و ناتو در افغانستان با نظامیان این کشور همکاری داشته و در حال حاضر فراموش شدند. 

به گزارش الجزیره، این مهاجران که برای دریافت ویزای آمریکا به ماداگاسکار سفر کردند، اجازه کار نداشته و کودکان آنها از حقوق آموزش و خدمات درمانی محروم هستند.

الجزیزه گزارش داد که ماداگاسکار به رغم حمایت از پناهجویان اما قانون مشخصی برای ارائه خدمات اجتماعی به مهاجران ندارد و از سوی دیگر اقتصاد این کشور به دلیل شیوع کرونا متاثر شده و 77 درصد جمعیت این کشورد ر حال حاضر در فقر زندگی میکنند. 

با این وجود، اداره مهاجرت آمریکا گفته که انباشت پرونده‌های مهاجران به علت محدودیت‌های کرونا و سرازیر شدن پناهندگان اوکراینی، کار رسیدگی به درخواست متقاضیان مهاجران افغانستان را بسیار دشوار کرده است. 

الجزیزه نوشت: آمریکا برای پناهجویان افغانستانd که به صورت مستقیم با نظامیان یا شرکت‌های این کشور در افغانستان همکاری کردند، ویزای ویژه مهاجرات صادر می‌کند، اما برای رسیدن این افراد به آمریکا موانع بی شماری وجود دارد. 

رسانه آمریکایی: دولت بایدن اکثر درخواست های مهاجران افغان را رد می‌کند

این در حالی است که یک رسانه آمریکایی به وضعیت اعطای پناهندگی به مهاجران افغانستان پرداخته و گفته است که دولت بایدن اکثر درخواست مهاجران را رد می‌کند. 

سی‌بی‌سی نیوز در گزارشی نوشت: آمریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان بیش از 124 نفر از شهروندان خارجی و همکاران افغان را که در طول 20 سال جنگ در این کشور با نظامیان آمریکایی همکاری کرده بودند را در بحبوحه فرودگاه کابل از این کشور خارج کرده است. 

به نوشته این رسانه، اما به دلیل بحران پیش آمده در فرودگاه کابل بسیاری از شهروندان افغانستان که صلاحیت خروج داشتند قادر به ترک کشور خود نبوده و در حال حاضر در این کشور اقامت دارند و بسیاری از این افراد درخواست پناهندگی به آمریکا برای صدور ویزای بشردوستانه دادند. 

سی بی سی نیوز نوشت: پس از خروج نیروهای آمریکایی تاکنون 46 هزار نفر برای ویزای بشردوستانه و مهاجرت به آمریکا درخواست دادندو دولت آمریکا نیز 90 درصد از این درخواست ها را رد کرده است. 

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان ماداگاسکار مهاجران افغانستان مهاجران افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کد خبر 6096698

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک