Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت هاشمی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگویی، درخصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین گفته است: مهدى را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدیدنظر و قطعى شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام دستگیرى او، با اطلاعاتى که مأموران امنیتى به من دادند متوجه مسائلى که او را گرفتار کرده بود شدم و فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از از این وضعیت نجات دهم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ میرسلیم در گفت‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم توضیح داد: منافقین با شناسایى و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدى او را شکار کرده و به دام انداخته و سعى کردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته، چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندى شده بوده، موفقیتى جز به دام انداختن او به دست نیاوردند... با توجه به گزارش دادیاران مقیم و وضع جسمى و روحى فرزندم، او را مستحق مرخصى تشخیص دادند. در این فاصله، مهدى درخواست عفو کرده بود که با ملاحظه رفتار و شرائط او نیمى از مدت حبس او مشمول عفو شد.(جزئیات بیشتر)

براساس برخی گزارش‌های منتشر شده، میرسلیم دو دختر و یک پسر دارد و مهدی میرسلیم، دارای لیسانس کتابداری و کارمند سازمان صداوسیما بوده است.

واکنش‌ها

اما افشای بازداشت و آزادی فرزند میرسلیم بعد از چندین سال، بازتاب گسترده‌ای در افکار عمومی داشته است. 

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به بازداشت و آزادی فرزند میرسلیم نوشته است: این یکی از ویرانگرترین تبعیض‌هایی است که در ساختار سیاسی ایران و نزد اصولگرایان حاکم وجود دارد. نه تنها در این باره سکوت کردند، بلکه سعی کردند آن را لاپوشانی کنند. ولی وای اگر کوچکتر از این، نزد منتقدانشان رخ داده بود.

کنایه تاجگردون به میرسلیم

همچنین غلامرضا تاجگردون، نماینده سابق گچساران که در مجلس انقلابی، اعتبارنامه وی از سوی نمایندگان رد شده بود، در توئیتی کنایه‌آمیز به میرسلیم نوشته است: بهت گفتم دنیا دار مکافات است.‌.. هنوز مونده و روزی خواهم گفت درمورد قالیباف چی گفتی و او چی گفت...

کنایه به شورای نگهبان

منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم نیز درباره پرونده پسر میرسلیم گفت: بر اساس تاریخ‌های اعلامی، فرزند آقای میرسلیم پیش از ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس یازدهم دستگیر شده‌اند و به رغم احراز جرم فرزند ایشان توسط نهادهای امنیتی، خللی در روند بررسی و تایید صلاحیت آقای میرسلیم برای کاندیداتوری در مجلس یازدهم رخ نداده است.

او با مقایسه این موضوع با رد صلاحیت علی لاریجانی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری نیز توضیح داد: پشت موضوع رد صلاحیت آقای لاریجانی یک جریان سیاسی بود و مساله حضور کوتاه‌مدت دختر ایشان در خارج از کشور بهانه بود. دختر آقای لاریجانی برای سفر به خارج از کشور، تمکین به شوهر کرده بود، اما پسر آقای میرسلیم برای براندازی با سازمان منافقین همکاری کرده است و اصلاً این دو حتی با یکدیگر قابل قیاس هم نیست.  با توجه به دسترسی‌های خاص آقای میرسلیم به جاهای مختلف پسر او این امکان را داشت که دنیایی از اطلاعات را جمع و جور کند و تحویل منافقین دهد.

حقیقت‌پور با بیان این مطلب که «اقدام دوگانه شورای نگهبان در رویه بررسی صلاحیت‌ها قابل دفاع نیست» تصریح کرد: اگر قرار است پدران از عملکرد فرزندان مصون باشند که نباید در ارتباط با دختر آقای لاریجانی آن جوسازی صورت می‌گرفت، اگر هم قرار است پدران چوب رفتارها و اعمال فرزندان را بخورند که چرا در پرونده به این مهمی در ارتباط با آقای میرسلیم، استثنا قائل شده‌اند. پرونده بعضی از فرزندان اعضای شورای نگهبان مساله‌دار است. فرزندان برخی اعضای شورای نگهبان با منافقین همکار بوده‌اند و حتی کشته شده‌اند، به هر حال این مسائل وجود دارد و باید در ارتباط با رویه برخورد با اینها تصمیم واحدی گرفته شود.

نکته جالب ماجرا اینکه نه قوه قضائیه و نه رسانه‌های اصولگرا و نه هیچ کسی دیگری تاکنون درباره این پرونده اطلاع‌رسانی نکرده بود. برخی کاربران با کنایه گفته بودند که اگر این بازداشت مربوط به فرزند یکی از مسئولان دولت روحانی یا اصلاح‌طلبان بود، اصولگرایان چه داد و فریادها و فضاسازی‌هایی که راه نمی‌انداخته‌اند...!

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مصطفی میرسلیم مهدی میرسلیم شورای نگهبان آقای میرسلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901511

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
  • واکنش زاکانی به افشای قرارداد جنجالی با چین: می‌خواهند عده‌ای سود کنند! | فیلم
  • ببینید | واکنش زاکانی به افشای قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • واکنش توهین‌آمیز سپهر حیدری خطاب به امید نورافکن + عکس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم