Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پروازهای خارجی و داخلی خبر داد و گفت: در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش تین نیوز، محمد محمدی‌بخش اظهار کرد:‌ پروتکل‌های بهداشتی در پروازها بر اساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، اجرایی خواهد شد چرا که صنعت هوانوردی همواره تابع این پروتکل‌ها و مصوبات بوه و هست اما با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های گذشته در زمینه مقابله با کرونا داشتیم در برخی حوزه‌ها باید بازنگری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حوزه غربالگری و اطلاع‌رسانی باید بهتر از گذشته عملی کنیم تا مردم و مسافران این پروتکل‌ها را رعایت کرده و از انجام سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

وی افزود: همه باید استفاده از ماسک را برای خود الزامی کنند و در همه مراکز تجمع از جمله پروازها این پروتکل ها را رعایت کنند. البته سفرهای هوایی بر اساس آمار کمترین حجم را در میان دیگر سفرهای زمینی و ریلی دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا پروتکل‌های بهداشتی دیگر مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تعداد مسافران پذیرش شده در پرواز اجرایی خواهد شد یا خیر؟ گفت: پروتکل بهداشتی که تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی در پروازها انجام می‌شد، در هیچ جای دنیا وجود نداشت و چندان کارشناسی نبود بنابراین باید در وضع و اجرای پروتکل‌های بهداشتی بررسی‌های بیشتری کنیم تا آسیبی به صنعت وارد نشود.

محمدی‌بخش ادامه داد:‌ با توجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا بسیاری از کشورها پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را بازگرده‌اند و در ایران نیز این اتفاق افتاده است. همه ایرلاین‌ها موظف هستند پروتکل‌های بهداشتی را با توجه به مصوبات ابلاغ شده ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هر مسافری که قصد سفر به کشوری را دارد باید پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط کشور مبدأ مانند کارت واکسن، تست PCR و...را رعایت کند و شرکت‌های هواپیمایی نیز باید به این مسائل توجه کنند. همچنین در پروازهای ورودی نیز پروتکل‌های بهداشتی از جمله ارائه کارت واکسن و تست PCR الزامی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای بازگشت حجاج ایرانی پروتکل‌های بهداشتی مذکور رعایت می‌شود یا خیر؟ گفت:‌ با توجه به شرایط موجود وضعیت پروازهای حج نمی‌توانیم از حجاج ایرانی تست PCR بخواهیم، اما غربالگری حجاج در همه فرودگاه‌ها انجام می‌شود و آن‌ها خودشان از طریق مسئولان کاروان علائم‌شان را اظهار می‌کنند و بر این اساس به زائرانی که دارای علائم هستند، رسیدگی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری مسافران کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری محمد محمدی بخش ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت