Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با هشدار نسبت به اوج‌گیری مجدد کرونا و افزایش روند بستری بیماران کرونایی در استان، گفت: ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور است.

 دکتر سیدجواد پورنقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با گزارش یک فوتی ناشی از کرونا در ۴۸ ساعت گذشته، زنگ خطر موج هفتم این بیماری در استان به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۵۵ بیمار جدید، آمار بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۱۱۶ نفر رسیده است.

وی تأکید کرد: به مردم استان توصیه می شود با توجه به اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تمام شهرستان‌ها فعال شده و علاوه بر این تمام پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت شهری و روستایی آماده ارائه خدمت هستند، هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق دوز سوم و نیز چهارم واکسن در نزدیک‌ترین مرکز به محل زندگی خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر ضرورت همکاری و همیاری لازم از سوی مردم همانند گذشته تأکید کرد و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون پرهیز از اجتماعات در فضای بسته، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و نیز تسریع در دریافت واکسیناسیون از توصیه‌های اکید ما در این روزها است.

دکتر پورنقی تصریح کرد: ۹۶ درصد مردم خراسان شمالی دز اول، ۸۸ درصد دز دوم و ۵۹ درصد دز سوم را تزریق کردند، در حالیکه میانگین کشوری در میزان تزریق دز سوم ۵۴ درصد است، امیدواریم که با استقبال و مشارکت خوب مردم استان در این شاخص نیز همچون دز اول بتوانیم در سطح کشور به رتبه‌های نخست برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی اجتماعی کروناویروس موج هفتم کرونا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است