Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرحناز محمدی» روز سه‌شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست هم افزایی سمن ها و نهادهای مردمی استان که در سرسرای مجتمع رفاهی شهید یاری شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۵۰۰ مرکز و موسسه مردم نهاد در حوزه بهزیستی کرمانشاه در حال فعالیت هستند که ظرفیت و توانایی خدمت دهی آنها به جامعه زیرپوشش چند برابر اداره کل بهزیستی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید از این ظرفیت بزرگ سمن ها و موسسات خیریه استان به بهترین شکل ممکن در راستای ارایه خدمات مطلوب تر به جامعه زیرپوشش بهزیستی استفاده کنیم، زیرا اجرای اصل ۴۴ (برون سپاری اختیارات دستگاه های اجرایی) دایره قدرت و عملکرد اداره بهزیستی را روز به روز کوچکتر و محدودتر کرده بنابراین باید از ظرفیت مراکز نیکوکار، سمن ها و موسس های خیریه در راستای خدمت دهی بهتر به جامعه معلولان استان بهره بگیریم.  

محمدی از سمن ها و گروه های مردم نهاد استان خواست از دستگاه های اجرایی قانون حمایت از معلولان مانند مناسب سازی محیط ادارات و تردد در سطح شهر را مطالبه کنند و با توجه به دانش و علمی که در حوزه فعالیت خود دارند در کنار نقد توان دستگاه های اجرایی را در مطالبات در نظر داشته باشند تا با تعامل بهتری بین آنها و ارگان ها  هرچند اندک اما کاری برای معلولان صورت بگیرد.

وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه نگران کننده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه وضعیت آسیب های اجتماعی استان را نگران کننده دانست و گفت: این نهاد حمایتی به تنهایی و با اعتبارات کم و اختیارات محدود اصلا توانایی رسیدگی به این همه مشکلات جامعه هدف را ندارد و باید از ظرفیت خوب سمن ها و گروه های مردمی که اغلب افرادی داوطلب، دغدغه مند ،خیر و نیکوکار هستند استفاده کنیم. 

محمدی با بیان اینکه همین الان باید به فکر کاهش آسیب های اجتماعی استان باشیم، افزود: مهم نیست رتبه ما در کشور چه باشد حتی اگر در آسیب اجتماعی هم رتبه آخر باشیم باز باید برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای کاهش آسیب اجتماعی بالاخص پیشگیری از آن داشته باشیم.

وی مهمترین امر برای کاهش آسیب های اجتماعی را انجام برنامه های پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: قبل از اینکه فرد گرفتار یک آسیب مانند طلاق و اعتیاد شود باید به فکر پیشگیری از آن با ارایه آموزش های متعدد در سطح جامعه باشیم، وقتی گرفتار شد هرچند کارهای مداخلگری خوب است اما فرد آسیب خودش را دیده؛ بنابراین باید تاکیدمان بیشتر بر کارهای پیشگیرانه باشد.

محمدی در ادامه خواستار مکتوب شدن، مطالبات و پیشنهادات انجمن ها، و سمن های برای پیگیری در سطح استان و کشور شد.

۶۵۰۰ نفر عضو انجمن نابینایان استان کرمانشاه است

در ادامه این نشست رییس انجمن نابینایان پیشگامان افق سبز کرمانشاه  سمن ها را بازوان توانمند سازمان بهزیستی و دولت در راستای کمک به بهتر زیستن معلولان جامعه دانست و از اقدام های بهزیستی استان کرمانشاه در طول سالیان اخیر قدردانی کرد.

«سجاد سنجری» گفت: انجمن نابینایان استان کرمانشاه ۶ هزار و ۵۰۰ عضو دارد و در سه سال گذشته با توجه به شیوع ویرویس کرونا، از ارایه خدمات به جامعه هدف در حد توان کوتاهی نکرده و همواره و بیش از هرکس دیگری در راهرو ادارات به ویژه استانداری خواستار مناسب سازی معابر، محیط ادارات برای تردد نابینایان و دیگر معلولان جسمی و حرکتی بوده است.

وی در ادامه بیان داشت در این مدت کار ما فقط بیان ایرادات نبوده، بلکه همواره در کنار نقد حتما راهکار نیز پیشنهاد دادیم و تاکنون بسیاری از دستگاههای اجرایی با هم افزایی انجمن نابینایان کار مناسب سازی انجام دادند.

دستگاه های اجرایی درخواست های معلولان را به بهزیستی ارجاع ندهند 

رییس انجمن نابینایان پیشگامان افق سبز کرمانشاه در بخش دیگر صحبت های خود گفت: جامعه معلولان حرکتی، جسمی ، و دیگر بخش ها، خیلی خوب وظایف، توان ، حد و اختیارات و اعتبارات اداره بهزیستی را می شناسند، لذا از دستگاه های اجرایی می خواهیم اگر مطالبه ای از آنها داریم آن را  به بهزیستی ارجاع ندهند. 

سنجری همچنین گفت: قبلا یکسری مصوبه در خصوص تردد نیم بهاء جامعه معلولان برای مسافرت و تردد بود که امروز دیگر نیست بنابراین از دستگاههای اجرایی می خواهیم قوانین را رعایت کنند.

مددکاران ناشنوایان نیاز به آموزش و توجیه دارند

عضو کانون ناشنوایان بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به مشکل ارتباط برقرار کردن معلولان ناشنوا با مددکاران بهزیستی، خواستار توجیه و آموزش دقیق مددکاران حوزه ناشنوایان شد و گفت: بیشترین مشکل ما به خاطر عدم توانایی ارتباط برقرار کردن و فهم مطالب در این حوزه است و امیدواریم کلاس های توجیه متعددی برای مددکاران این حوزه برگزار شود تا بتوانند مطالب و دستور العمل ها و خواست ها را بهتر به این جامعه منتقل کنند، مشکلات آنها به کم ترین حد خود برسد.

حدود ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش اداره کل بهزیستی است.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی سمن کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سمن کرمانشاه سازمان بهزیستی سمن کرمانشاه دستگاه های اجرایی آسیب های اجتماعی انجمن نابینایان استان کرمانشاه بهزیستی استان سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه، معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

وی افزود: سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند.

سردار رادان گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه