Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی در خصوص تحکیم روابط با همسایگان نوشت: "ایران دست های گشوده شده به سوی خود را می فشارد و در اولویت بخشی به همسایگان در سیاست خارجی خود، به سوی تحکیم روابط با همسایگان به پیش می رود. ایران بر مسئولیت کشورهای منطقه در برقراری امنیت و ثبات و همکاری سازنده و ثمربخش در جهت شکوفایی و توسعه اقتصادی فراگیر منطقه تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

اخیرا مقامات برخی کشورهای عربی به برقراری و گسترش روابط حسنه با ایران ابراز امیدواری کرده‌اند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در نشست اخیر جده که با حضور رهبران آمریکا و کشورهای عرب منطقه برگزار شد، گفت که ایران را به همکاری با کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز در اظهاراتی در حاشیه نشست جده تاکید کرد: مذاکرات با ایران مثبت بوده است، ولی هنوز به هدف خود نرسیده است. ما تمایل به برقراری روابط عادی با ایران داریم و دست عربستان همچنان به سمت ایران دراز است. چیزی به نام ناتوی عربی در این نشست مطرح نشد و من نمی‌دانم این اسم را از کجا آورده اند.

وی تاکید کرد: راه حل‌های دیپلماتیک تنها راه حل تعامل با ایران است، ما به شدت به اقدامات چند جانبه باور داریم و از حل و فصل اختلافات از طریق سازمان‌های بین المللی حمایت می‌کنیم.

همچنین انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک اخیرا در گفت وگو با رویترز تاکید کرد که ابوظبی به دنبال ایجاد هیچ محوری علیه هیچ یک از کشورهای منطقه به ویژه ایران نیست.

وی با تاکید بر اینکه کشورش خواهان تقابل با ایران نیست خاطرنشان کرد: ابوظبی به دنبال فرستادن سفیر به تهران و از سرگیری روابط با ایران است.

این مقام اماراتی گفت: از هر طرحی که بدون هدف قرار دادن کشور ثالث از ما محافظت کند، استقبال می کنیم.

وزیر خارجه اردن نیز اخیرا بر لزوم برقراری یک روابط خوب و بر اساس حسن همجواری میان کشورهای عربی و ایران تاکید کرده بود./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: امیرعبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود

وزیر خارجه کشورمان ابراز امیداوری کرد با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ویژه در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی دست از نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش‌های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و رایزنی های دیپلماتیک خود در «بانجول» پایتخت گامبیا و در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای اندونزیایی خود، به جدی تر شدن تلاش ها برای توقف جنگ در غزه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ خصوص در اجلاس بانجول، رژیم صهیونیستی دست از نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

وی در بخش دیگری از این ملاقات، با اشاره به سفر  مهم ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اندونزی تاکید کرد:  توافقات این سفر مورد توجه و پیگیری جدی ما هست و  در مسیر پیگیری اجرای اسناد پیشرفت های خوبی را مشاهده می کنیم، اما در خصوص برخی بخش‌ها باید تلاش بیشتری را به عمل بیاوریم.

رتنو مارسودی وزیر خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از دیدارش با امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور کشورمان به جاکارتا، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه اندونزی با تاکید بر اهمیت موضوع فلسطین برای دولت و مردم این کشور، فلسطین را مهم ترین مساله در دستور کار اجلاس سران اسلامی در بانجول توصیف کرد و با اشاره به ضرورت اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل برای توقف چرخه کشتار این رژیم در غزه، ابراز امیدواری کرد شاهد اتخاذ موضعی قوی در حمایت از مردم فلسطین در این اجلاس باشیم.

مارسودی همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، بر اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه تاکید کرد و اهمیت تمرکز بر تجاوزات اسرائیل در غزه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بدون تحول در حل و فصل مساله فلسطین به نفع مردم فلسطین، تغییر در  وضعیت روابط بین کشورهای اسلامی و اسرائیل در راستای منافع جهان اسلام نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است