Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح آمارگیری از معادن درحال بهره‌برداری استان از ۱۸ تیرماه جاری شروع شده و تا ۱۷ مهرماه ادامه خواهد یافت.

امید یامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بهره برداری صحیح و علمی از ذخایر انبوه و متنوع معدنی استان مستلزم برنامه‌ ریزی‌های دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از فعالیت‌های این بخش میسر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی استان، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی، ارزش سرمایه‌گذاری و ... توسط مرکز آمار ایران و در این استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اجرا گذاشته می‌شود. 

یامی توضیح داد: در اجرای این طرح مأموران آمارگیر با مراجعه به تمامی دفاتر مرکزی معادن و محل‌های استخراج مواد معدنی، جمع‌آوری اطلاعات این طرح را برای سال ۱۴۰۰ به انجام می‌رسانند. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: آمار و اطلاعات جمع آوری شده پس از بازبینی و کنترل کارشناسی در سامانه مرکز آمار وارد می‌شود و پس از رفع اشکالات احتمالی، استخراج گزارش انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: بر اساس نتایجی از اجرای این طرح در سال۱۴۰۰ برای جمع آوری اطلاعات سال ۱۳۹۹ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، ۶۷۸۶ نفر شاغل در ۲۸۵ معدن در حال بهره‌برداری استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، یامی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۰میلیون و ۸۱۳ هزار و ۱۹۲ تن مواد معدنی به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۷۶ میلیون تومان تولید شده؛ ارزش افزوده این معادن در آن سال ۱۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۹۲ میلیون تومان بوده و ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش ۳۰۰ هزار و ۵۴۷ میلیون تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی آمار و اطلاعات بهره برداری مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری