Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر باقری با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های نظامی دو کشور ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف، گفت: نسبت به نگرانی‌های مرزی کشور ترکیه حساس هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در دیدار با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه زمینه‌های مشترک همکاری متعددی از جمله در حوزه مقابله با تروریسم، مسائل منطقه، همکاری‌های مرزی، برنامه‌های آموزشی و رزمایشی و تعامل در بخش صنعت نظامی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر باقری با تاکید بر گسترش مناسبات و افزایش روابط نظامی بین دو کشور گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو همسایه دیرینه با ارتباطات گسترده نظامی هستند از اینرو باید دیدار‌های دو جانبه و رفت و آمد بین نیرو‌های مسلح دو کشور بیش از گذشته باشد تا بدین ترتیب در بسیاری از مسائل مشترک به نتیجه برسیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نگرانی‌های کشور ترکیه در حوزه مناقشات مرزی که اشرار در مرز‌های دو کشور ایجاد می‌کنند حساس است و همواره در راستای رفع سوءتفاهمات گام برداشته است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیرو‌های خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا رفت و آمد‌های غیرقانونی به حداقل برسد.

در ادامه ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع کشور ترکیه نیز بر افزایش همکاری‌های نظامی دو کشور در منطقه و مقابله با تروریسم و همکاری‌های مرزی تاکید کرد.

وی افزود: همکاری‌های نظامی دو کشور باید در پرتو چارچوب و مفادی که در گذشته مطرح شده به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد باقری حلوصی آکار ایران و ترکیه همکاری نظامی همسایگان ایران همکاری های نظامی دو کشور ایران و ترکیه کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶۰۰۰ حوزه امتحانی برای آزمون نهایی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محسن زارعی امروز _ یک شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: امتحانات نهایی در ۶۰۰۰ حوزه برگزار می‌شود و تدابیر لازم برای پیشگیری از تقلب در امتحانات اتخاذ شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حفاظت از امتحانات نهایی افزود: تأمین تجهیزات امنیتی برای حوزه‌های امتحانی در دستور کار است و در این زمینه اعتبار لازم به استان‌ها داده شد، بخشی از این منابع از طرف ستاد و بخشی نیز از منابع استانی تأمین می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمامی حوزه‌های امتحانی باید به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال‌یاب مجهز شود، گفت: ۱,۶۰۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات مورد نیاز حوزه‌های امتحانی اختصاص داده شد.

زارعی افزود: توصیه ما این است که در صورت ناقص بودن تجهیزات امنیتی، مشکلات با استفاده از اعتبارات استانی تأمین و نواقص برطرف شود.

وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶۰۰۰ حوزه امتحانی در آزمون نهایی شرکت می‌کنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده است که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته استاندارد و مناسب بوده است.

کد خبر 750910

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • آماده سازی ۱۵۰۰ سیخ کوبیده توسط آشپز ترکیه ای (فیلم)
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه