Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه «المیادین» خبر داد که یک هیأت نظامی از روسیه برای تکمیل فرایند میانجیگری میان دمشق و «قسد» به شمال شرق سوریه رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه «المیادین»، عصر امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که یک هیأت نظامی روسی برای میانجیگری میان ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) وارد استان حسکه در شمال شرق سوریه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین به نقل از منابع خود نوشت: «یک هیأت نظامی روسی به ریاست فرمانده نیرو‌های روسیه در سوریه وارد فردگاه القامشلی در استان حسکه شده است.»

این شبکه لبنانی اضافه کرد: «این هیأت به منظور اتمام میانجیگری روسیه و با هدف تکمیل توافقات قسد و ارتش سوریه با فرماندهی قسد دیدار خواهد کرد.»

پیش از این، روزنامه سوری «الوطن»، نیز گزارش داده بود که دمشق و شبه‌نظامیان قسد با میانجیگری روسیه در آستانه تشکیل یک اتاق عملیات مشترک در برابر حملات احتمالی ترکیه هستند.

ارتش سوریه و شبه‌نظامیان قسد پس از آن مذاکرات خود را آغاز کردند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در نشستی با اعضای حزب «عدالت و توسعه» اعلام کرد نیرو‌های این کشور «منبج» و «تل رفعت» سوریه را از آنچه «تروریست» خواند، پاکسازی خواهند کرد.

اردوغان پیش از این اظهارات اعلام کرده بود که آنکارا به تلاش خود برای ایجاد آنچه «منطقه امن» خواند، در عمق ۳۰ کیلومتری در طول مرز‌های جنوبی با سوریه ادامه خواهد داد.

این اظهارات با واکنش شدید دمشق همراه شد. وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به این سخنان گفته بود: «اظهارات سخیف رئیس‌جمهور رژیم ترکیه درباره ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه بازیچه‌ای خصمانه است که این رژیم علیه سوریه و تمامیت ارضی آن دارد به راه می‌اندازد. چانه‌زنی‌های رذیلانه‌ای که رژیم ترکیه انجام داده و همچنان انجام می‌دهد، از نداشتن کمترین میزان فهم سیاسی و اخلاقی برای تعامل با بحران سوریه حکایت دارد چراکه این رژیم خود همواره بخشی از این بحران بوده و هست و آن را با طرح تجزیه و تقسیم [سوریه]تداوم بخشیده است؛ طرحی که تنها در راستای اهداف اسرائیل، آمریکا و غرب می‌باشد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قسد ارتش سوریه جنگ سوریه ارتش روسیه روسیه و سوریه ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد